Gå til innhold

Blod og hemmoroider...


janeymor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente som er gravid i 25.uke. Hittil er alt bare bra med både meg og nurket:)

I det siste har jeg kjent en bitteliten knute ved endetarmen som jeg mener er en liten hemoroid. Det klør litt, men er ellers lite plagsomt... Er ikke særlig plaget av treg mage, men da jeg var på toalettet i går så jeg masse (!) blod på papiret etter å ha tørket meg etter en helt vanlig avføring. Det var lyst, friskt blod fra endetarmen og etter dette har jeg ikke hatt ytteligere plager...

Skal jeg bare la hemoroiden være i fred eller bør jeg kontakte lege? Bør jeg smøre meg med alcos anal f.eks og bør jeg i så fall bruke kremen??

Det er litt vemmelig å se blodet så det skremte meg litt...

På forhånd takk for svar....

Ps jeg er 23 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Hemoroider är vanligt under och efter en graviditet. Det händer då att det blöder lite från dem, isamband med dobesök. Det är ofarligt att använda hemoroidsalvor för att lindra dem. Jag tycker inte att detta låter farligt ut, om dina problem blir värre, skall du givetvis ta upp detta med din doktor.Lycka till vidare!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen jordmor Åsa Prebensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...