Gå til innhold

Noen som vet?, kan glemme ut veske av brystet

Anbefalte innlegg

Gjest ei som lurer

Jeg sluttet å amme for 7-8 mnd siden men kan fortsatt klemme ut litt blank veske av brystene. Er dettte normalt eller kan det være noe galt?

Leste et sted om for høyt proklain nivå, hvor ofte forekommer dette?.

Lurer liksom på om sjansene er store at det er det, eller om det er vanlig etter en har ammet.

Vi har begynt prøvingen og leste at hæøyt proklain nivå hemmer eggløsning. Jeg har ganske regelmessig mens.

Synes blir så dumt å gå til legen å måle det også, hva skal jeg si liksom.

Men hvis det er like vanlig at dette kan skje etter at er har ammet og så lenge etterpå, så trenger jeg ikke tenke så mye på det :)

Håper veldig at noen kan svare meg på dette.

Klem fra ei som lurer

Fortsetter under...

Zalo1365380403

Jeg vet svært godt om dette med prolaktin og alt det innebærer.

Jeg har en svulst på hypofysen og har hatt et såkalt inbildt svangerskap som følge av min lille utvekst.

Jeg har derfor hatt full morsmelk produksjon og masse vann i kroppen.

Måten du måler prolaktinet ditt på er via blodprøve hvor du sier til legen at det skal måles prolaktin.

Normalverdien er rundt 200.

Hvis det vedvarer en stund til med denne væskeproduksjonen, ville jeg vurdert å undersøke meg ---> om jeg var deg mener jeg!

Du har sikkert ikke svulst, men bare en enkelthet i det at hormonene og produksjonen i hypofysen ikke klarer å regulere seg selv og kan dermed kureres ved en kort kur på medisiner!

Hvis det kommer masse melkelignende væske ut kan dette reguleres ved to typer mediser: parlodel eller norprolac.

Selv bruker jeg norprolac. Dette er en liten hvit pille som regulerer hormonutskillelsen og gir minimalt med bivirkninger.

Vel, i begynnelsen kan du oppleve litt kvalme, men dette er over i løpet ev 3-4 dager.

Medisinene fåes i 4 styrker: 25 µg ( mikrogram ), 50, 75 og 105 µg.

Selv har jeg 75 µg og er meget fornøyd med dem.

Melkeproduksjonen er opphørt, vannet i kroppen er på vei ut, humøret er endret og livet er bare godt å leve igjen!

Håper jeg har gitt deg de svarene du ville ha, men er det mer du lurer på så bare skriv tilbake.

Hilsen en flaske Zalo!

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Kommentar utenom betaltjenesten:

Jeg ser at Zalo har gitt deg en tilbakemelding.

Dersom du ønsker, kan du eventuelt også framlegge spørsmålet for spesialist gynekologi Mette H. Moen i forum om gynekologi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...