Gå til innhold

Er det kjønnsvorter? og hva med hyperthyreose?

Anbefalte innlegg

Har små prikker/vorter? rundt kanten av glansen/penishode. Er dette kjønnsvorter eller er det noe alle har? Har hatt mye oralsex i det siste og fått tilsvarende prikker på leppa som svir.Hva kan dette være? Min partner har herpes med utbrudd munn og nese til orientering.

Ad. immun sykdom: hadde for en stund siden hyperthyreose, fikk neo mercasol, ble normalt igjen. Siste tiden følt meg rastløs, humørsvingninger, tunge hjerteslag, godt ned mye i vekt. Tatt nye blodprøver som viser lav tsh og stigende T4 på 24. Har alltid hatt

veldig høy anti tpo verdi rundt 2000

Har i tillegg revmatoid atritt.

Henger dette sammen og bør jeg begynne med neo mercasol igjen??

Venter spent på svar! Tusen takk.

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg tviler på at alt dette henger sammen, selv om thyreoidea kan påvirke immunsystemet. Hypertyreose og avmagring og hjertebank kan godt henge sammen, men infeksjonen??? Din beskrivelse av "Små prikker/vorter" gir ikke nok opplysninger til å stille noe sikker diagnose. Det bør jeg forresten ikke gjøre heller bare på grunn av beskrivelse uten å ha sett på det. Det ville vært uforsvarlig. Små vorter kan være kjønnsvorter, noe som er resultat av virusinfeksjoner. Den vanligste er HPV (human papillomavirus), men det er kanskje tvilsomt om det er det samme som du har rundt munnen. Noen enterovirus arter kan også produsere små prikker, de er gjerne mindre og mindre forhøyet (mindre vorter). Jeg har ikke noe særlig tro på at det kan være herpes. Som du skjønner det er ingen konkret diagnose, og hvis plagene ikke forsvinner bør du nok krype til korset og vise det til en lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...