enok Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Har små prikker/vorter? rundt kanten av glansen/penishode. Er dette kjønnsvorter eller er det noe alle har? Har hatt mye oralsex i det siste og fått tilsvarende prikker på leppa som svir.Hva kan dette være? Min partner har herpes med utbrudd munn og nese til orientering. Ad. immun sykdom: hadde for en stund siden hyperthyreose, fikk neo mercasol, ble normalt igjen. Siste tiden følt meg rastløs, humørsvingninger, tunge hjerteslag, godt ned mye i vekt. Tatt nye blodprøver som viser lav tsh og stigende T4 på 24. Har alltid hatt veldig høy anti tpo verdi rundt 2000 Har i tillegg revmatoid atritt. Henger dette sammen og bør jeg begynne med neo mercasol igjen?? Venter spent på svar! Tusen takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80232-er-det-kj%C3%B8nnsvorter-og-hva-med-hyperthyreose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Jeg tviler på at alt dette henger sammen, selv om thyreoidea kan påvirke immunsystemet. Hypertyreose og avmagring og hjertebank kan godt henge sammen, men infeksjonen??? Din beskrivelse av "Små prikker/vorter" gir ikke nok opplysninger til å stille noe sikker diagnose. Det bør jeg forresten ikke gjøre heller bare på grunn av beskrivelse uten å ha sett på det. Det ville vært uforsvarlig. Små vorter kan være kjønnsvorter, noe som er resultat av virusinfeksjoner. Den vanligste er HPV (human papillomavirus), men det er kanskje tvilsomt om det er det samme som du har rundt munnen. Noen enterovirus arter kan også produsere små prikker, de er gjerne mindre og mindre forhøyet (mindre vorter). Jeg har ikke noe særlig tro på at det kan være herpes. Som du skjønner det er ingen konkret diagnose, og hvis plagene ikke forsvinner bør du nok krype til korset og vise det til en lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80232-er-det-kj%C3%B8nnsvorter-og-hva-med-hyperthyreose/#findComment-421448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.