Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært på en 24 timers EKG der det ble observert noen uregelmessigheter som legen mente kunne skyldes en lekkasje mellom forkammer og hjertekammer. Jeg skal videre til ultralydundersøkelse, menm må vente ca 6 mnd.

Jeg lurer på hva slags lekkasje dette kan være, hvordan den er oppstått, om den kan behandles evt om den kan forværre seg over tid.

Kan en slik lekkasje relateres til min tidligere karriære som syklist på landslagsnivå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80242-lekkasje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til TOJ.

Det er sannsynlig at du har misforstått legens informasjon. Det er ikke trolig at man på grunnlag av en 24-timers EKG-registrering med noen grad av sikkerhet skal anta noe som helst i retning av en klaffelekkasje. Derimot er det mulig at andre forhold ved undersøkelsen av deg kan ha gitt slik mistanke.

Hvis du har fått beskjed om 6 mndr. ventetid på det aktuelle sykehus, er det godt mulig for deg å gjort dette i løpet av 1-2 uker ved et privat senter. Det finnes sentra med spesialister i kardiologi i de fleste av våre større byer. Bare i Oslo-området er det minst 5-6 steder slike undersøkelser kan tilbys, på høyt faglig nivå, i løpet av kort ventetid. Hvis du har en klaffelekkasje, er det ikke noe som umiddelbart kan relateres til din idrettsfortid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80242-lekkasje/#findComment-422409
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...