Gå til innhold

Er jeg gravid


Gjest ingepinge

Anbefalte innlegg

Gjest ingepinge

Jeg er en jente på 19 år som har gått på p-piller i 2 år. Vanligvis tar jeg disse til samme tid hver morgen. torsdag 26/10 gikk det 39 timer mellom to piller. Jeg fortsatte med pillene til vanlig tid neste morgen, og har forsatt siden. Søndag 29/10 hadde kjæresten min og jeg samleie, vi beskyttet oss med kondom men denne sprakk. Jeg lurer nå på muligheten for at jeg er gravid. Jeg lurer og på når jeg kan ta en graviditetstest. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får kjøpt graviditets test som kan tas 1 uke før forventet menstruasjon.

Det er liten sjanse for at du er gravid. Dette har jeg gjort flere ganger selv å aldri blitt gravid.

Det er jo slik med p-piller at

når man slutter med dem kan det ta flere mndr før du blir gravid (selvfølgelig ikke alltid), hva gjør det om man glemmer den med noen timer. Du skal jo ta den innen 36 timer sa ikke du at det bare var godt 39. Jeg vil tro du ikke er gravid...

Bruker du minipille eller p-pille, hvis det er minipillen du bruker så er jo saken noe annen. jeg er et sikkert bevis på minipillen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Vi setter grensen på 36 timer, men jeg tror risikoen for graviditet er minimal. Vent og se om du får menstruasjon som ventet, da er det ikke nødvendig med test. Hvis du ikke får blødning i pausen, kan du teste deg. Det er større risiko for å starte eggløsning med mulighet for graviditet om man glemmer en pille tidlig på brettet enn sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...