hhei Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Heisann Jeg er en gutt på 20 med et problem som jeg håper å få hjelp med her, av noen som kanskje har vært gjennom noe av det samme. Jeg har så lenge jeg kan huske vært tett i nesen. For to år siden tok jeg kontakt med lege angående dette. Først etter mange timer hos allmennlege og mange dårlige råd fikk jeg se en spesialist. Problemet var da en skev neseskillevegg og jeg fikk en operasjon etter et halvt år. Operasjonen var vellykket, men kun etter en uke ble situasjonen forverret over natten. Så fulgte igjen mange timer hos spesialisten - han mente nå at det ikke lenger var skilleveggen, men brusk på neseveggen. Han foretok to til operasjoner (en med laserlys og en med mikrobølge) ingen av dem hjalp. Han ville ikke forsøke neseskilleveggen igjen og konkluderte etter ett og et halvt år og flere tusen kroner at det ikke var mer å gjøre. Jeg oppsøkte en ny spesialist og han "visste ikke" og foreslo røntgen på et sykehus før flere timer. Jeg har nå gitt opp og vil ikke gjennom en ny runde med falske forhåpninger. Jeg kan egentlig ikke forklare hvorfor, men jeg tror selv at det er neseskilleveggen - muligens fordi det faktisk hjalp, i hvert fall i en uke. Og også fordi situasjonen føles lik det den alltid har vært. F.eks. veksler det mellom hvilket nesebor som er mest tett, noe ønh-legen først sa skyldtes skev skillevegg. Jeg lurer på om det finnes andre med lignende erfaringer som meg. Kanskje er det noen som har fått en operasjon som hjalp? Jeg har etter hvert fått liten tillitt til leger (spesielt allmennleger, men også spesialister) og føler vel at de er mest ute etter pengene. (Hvorfor heter det forresten "lege-time" når de dør etter å bli ferdig på ti minutter?) Men slik vil det vel være når medisin er et høy-status yrke og mange velger det av "gale" årsaker. Uten at jeg vet noe sikkert.. Skal også sies at et av de beste menneskene jeg vet om nå studerer medisin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80325-tett-i-nesen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.