Gå til innhold

for trang


alena

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har ett stort problem.

Er ei jente på 16 år,som enda ikke har hatt mitt første samleie,ikke pga. mangel på tilbud, men fordi jeg ikke tør!

Jeg er nemlig så trang, at jeg ikke kan bruke mini tamponger en gang! fikk en gang så vidt pressa inn en lillefinger, men det gjorde kjempevondt! Så jeg veit hvor det er! Veit hva jeg driver med, så ikke si at jeg gjør noe feil...det er ikke det!

Hva gjør jeg? er det mulig med ett ingrep??

hvor gammel må jeg da vere og koster det noe?

Klem fra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til alena

Det lyder som du er helt normal! Mange jenter (inkl meg selv da jeg var ung) vil ha problemer med og må gi opp å bruke tampong før første samleie. Det betyr ikke at det blir problemner ved samleie. Situasjonen er så mye annerledes, f,eks. Vil fuktigheten gjøre det lettere å komme inn. Smerten ved første samleie er selvsagt forskjellig, men kortvarig og til å holde ut. Se hvordan det går.. Det er mulig med oppklipp hos legen i lokalbedøvelse, men det skulle ikke være nødvendig. Over 16 år skulle det ikke være problem å få det gjort, det koster en egenandel som er ca 130 kr.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...