Gjest Windsong Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Jeg har pådratt meg noe nederst i korsryggen. Det begynte etter at jeg lå på en dårlig madrass en helg, og forverret seg litt etter at jeg gjorde det samme helga etter. Nå har dette tiltatt, og jeg klarer ikke sitte lenge av gangen. Det er akkurat som om smertene sprer seg nedover beina, spesielt når jeg sitter stille og det er lite praktisk når man går på skole... Jeg er fra før av mye plaget med stramme muskler i nakke og skuldre, og tar fysioterapi en gang i uka pga. dette. Nevnte problemet for fysioen sist jeg var der, men da var det ikke blitt så veldig vondt ennå så jeg "klagde" ikke mye. Derfor tok hun tilsynelatende ganske lett på det. Akkurat det i ryggen har jeg ikke kjent før, og lurer derfor på om jeg burde gå til lege i morgen? Det plager meg, og smertestillende hjelper lite. Noen som har kjent noe lignende og har noen formening om hva det kan dreie seg om? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80462-ryggsmerter-au/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rwt Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Dette er værd et forsøk. Drikk kun imsdal , og ikke annet verken i kaffi eller annet. Kjøp boka Blotype dietten følg denne en uke , spis da kun medisinsk mat for din blotype. Boka Koster ca 380.- kr ,kan også lånes på bibloteket. Blotype står i vernepliktsboka. O-A-B eller AB OBS.Det skal ikke mye feil mat til for å ødlege , og få smerter tilbake Hvis dette hjelper så merker du det etter 3-4 dager. Dette kan hjelper på ledgikt og (sen - muskel- smerter) og mye annet. Du kan forsat spise , men spis det kroppen forbrener best. Jeg og minst 10 som jeg er blit kjent med følger denne dieten alle er bra, når de følger dietten nøye nok. Vi har nok alle fibromyalgi. forkortet. (SENE- MUSKEL-SMERTER) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80462-ryggsmerter-au/#findComment-422456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Dette er værd et forsøk. Drikk kun imsdal , og ikke annet verken i kaffi eller annet. Kjøp boka Blotype dietten følg denne en uke , spis da kun medisinsk mat for din blotype. Boka Koster ca 380.- kr ,kan også lånes på bibloteket. Blotype står i vernepliktsboka. O-A-B eller AB OBS.Det skal ikke mye feil mat til for å ødlege , og få smerter tilbake Hvis dette hjelper så merker du det etter 3-4 dager. Dette kan hjelper på ledgikt og (sen - muskel- smerter) og mye annet. Du kan forsat spise , men spis det kroppen forbrener best. Jeg og minst 10 som jeg er blit kjent med følger denne dieten alle er bra, når de følger dietten nøye nok. Vi har nok alle fibromyalgi. forkortet. (SENE- MUSKEL-SMERTER) Lykke til! Jeg anbefaler deg å prøve kiropraktor. I beste fall så blir du bra etter en behandling. I verste fall kan det være en prolaps og da må du kanskje ha lengre behandling. Tror jeg ville ha prøvd kiropraktoren før legen i dette tilfelle.(Hvis jeg ikke hadde hatt kiropraktor å gå til hadde jeg vært uføretrygda for lenge siden) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80462-ryggsmerter-au/#findComment-425935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock1365380417 Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Dette slet jeg med akkurat. Det er nok isjas. Ta deg en tur til kiropraktor så får du orden på det. Da får du noen øvelser som du må gjøre hjemme. Det er en slags pute som ligger mellom to ryggvirvler som mest sannsynlig har hovet opp og legger er nerve i klem. I stedet for å ta smertestillende burde du få noe som heter Brexidol av legen. De tablettene gjør at hevelsen går ned og det blir dermed mindre klem på nerven. Det er viktig og ikke sitte for mye når du har plager. Ligg i en komfertabel stilling eller spaser en tur. Det kan også hjelpe og ise ned området du har problemer med. - Morlock 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80462-ryggsmerter-au/#findComment-435941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Ta smertestillende av typen Ibux, det burde hjelpe. Du kan ta ganske store doser uten at det gjør noe (så sant du ikke har magesår el.l. - les pakningsvedlegget!). Tre tabletter på en gang burde gjøre susen. ) Ny dose etter tre timer. Legg deg på en ispose (hvis du har en pose frosne grønnsaker i fryseren, er disse veldig egnet med et kjøkkenhåndkle rundt!) og ligg ca 20 min av gangen. Gjenta etter en time eller to, og gjør det tre-fire ganger i løpet av dagen. Prøv å være litt i bevegelse - sitting forverrer det ofte, men prøv å ligg og gå litt. Krabbing er ofte den beste måten å bevege seg på! ) Hvis det ikke går over i løpet av et par dager, ville jeg kontakta legen. Ryggsmerter er ofte veldig akutt og forferdelig vondt, men går som regel over ganske kjapt igjen. Men som sagt, hvis det ikke blir bedre, dra til legen som vil henvise deg til fysioterapi og/eller røndken og kiropraktor. God bedring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80462-ryggsmerter-au/#findComment-435964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.