coma Skrevet 29. oktober 2000 Del Skrevet 29. oktober 2000 Jeg har i over ett år hatt daglige smerter i anus/rektum/penis. Jeg har funnet ut at smegma-produksjonen har stanset helt opp. Jeg har dessuten en veldig tørrhetsfølelse i anus, har ofte hodepine og er trett. Legene har sjekket alt tenkelig, uten resultat. Har dere hørt om sykdommer som gir de nevnte symptomer ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8048-smerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 30. oktober 2000 Del Skrevet 30. oktober 2000 Primært ville jeg tenkt på en betennelse i prostata,eller en signalforstyrrelse fra korsryggen,men den burde ikke gitt tretthet og hodepine.Hvis alle prøvene er normale må man også se på muligheten av psykiske komponenter. Rett gjerne spørsmålet til forum urologi,men fortell da hvilke undersøkelser som er gjort,da dette vil være nødvendig for å kunne gi noe nærmere svar. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8048-smerter/#findComment-38712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
coma Skrevet 30. oktober 2000 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2000 Primært ville jeg tenkt på en betennelse i prostata,eller en signalforstyrrelse fra korsryggen,men den burde ikke gitt tretthet og hodepine.Hvis alle prøvene er normale må man også se på muligheten av psykiske komponenter. Rett gjerne spørsmålet til forum urologi,men fortell da hvilke undersøkelser som er gjort,da dette vil være nødvendig for å kunne gi noe nærmere svar. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege Takk for hurtig svar. Før jeg kaster ballen over til nytt forum vil jeg gi noen tilleggsopplysninger: 1) Har til tider tenesmus, og er blitt svært trang i ringmuskelen. Jeg er øm i strengen i mellomkjøttet, som om jeg har fått en senestrekk. Er det mulig å skade seg her, f.eks. under seksuell aktivitet ? 2) Jeg er HSV-2 negativ, men HSV-1 positiv. Vet at det er mulig å få herpes-1 genitalt, og er litt rød/øm på penishodet. Men er det mulig for HSV-1 å gi konstante problemer i over et år - uten stans - og uten at jeg har hatt synlige sår/blemmer ? 3) Psykiske elementer kan være en ledetråd. Jeg hadde en svært opprivende opplevelse før det hele begynte. Men kan slike opplevelser virkelig gi så sterke symptomer over så lang tid ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8048-smerter/#findComment-38813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 Takk for hurtig svar. Før jeg kaster ballen over til nytt forum vil jeg gi noen tilleggsopplysninger: 1) Har til tider tenesmus, og er blitt svært trang i ringmuskelen. Jeg er øm i strengen i mellomkjøttet, som om jeg har fått en senestrekk. Er det mulig å skade seg her, f.eks. under seksuell aktivitet ? 2) Jeg er HSV-2 negativ, men HSV-1 positiv. Vet at det er mulig å få herpes-1 genitalt, og er litt rød/øm på penishodet. Men er det mulig for HSV-1 å gi konstante problemer i over et år - uten stans - og uten at jeg har hatt synlige sår/blemmer ? 3) Psykiske elementer kan være en ledetråd. Jeg hadde en svært opprivende opplevelse før det hele begynte. Men kan slike opplevelser virkelig gi så sterke symptomer over så lang tid ? Til coma Det høres svært lite trolig ut at HSV 1 skule kunne gi denne type konstante problemer uten synlige sår. Psykiske traumer kan være utløsende årsak til oppbluss og aktivering av HSV, men ikke over så lang tid såvidt jeg kan skjønne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8048-smerter/#findComment-39038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.