Baltacar Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hjelp, hadde flatlus tidligere i høst, og oppdaget nye lus etter de 2 første behandlingene. Etter ytterligere 3-4 behandlinger med Prioderm liniment (eller noe i den dur) er jeg fremdeles usikker på om jeg er blitt kvitt snylterne, men har ikke sett nye individer. Det har fortsatt vært litt stikkende kløe de siste 4-5dagene, det er nå 12 dager siden forrige behandling. Fordi neste behandling anbefales innen 14 dager, kommer jeg til å kjøre enda en behandling for å være sikker. Men er usikker på om det er lurt. Har lest at lusebittene gir allergisk reaksjon noe tid etter at man er bitt, men hvordan vet jeg at stikkingen jeg merker nå er en etterreaksjon og ikke nye minilus som jeg ikke kan se? Kan de ha blitt resistente etter for mange mislykkede behandlinger? Har brukt forstørrelsesglass for å se etter på steder hvor det stikker, men jeg finner ikke noe, men så er det vel heller ikke lett å se lusa før den er utvokst? Det er vel ca 4 uker siden sist jeg så ei lus. Jeg har også lurt på om stikkingen kan skyldes reaksjon på Linimentet som jeg nok har hatt så pass mange behandinger, det står imidlertid ikke om bivirkninger ved overdreven bruk på pakningen. Stikkingen er sporadisk, og gir seg straks jeg har klødd på stedet. Er fremdeles ikke sikker på om jeg er kvitt snylterne, og det ville vært fint med andres erfaringer fra evt etterkløe (om den føles som stikk/bitt etc). Jeg kan jo ikke fortsette med behandlinger i det uendelige, dyrt blir det også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80561-flatlus-etterkl%C3%B8e/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.