Gå til innhold

Penicillinkur (langt)

Anbefalte innlegg

Penicillinkur (langt)

For ca. 10 år siden hadde min søster en del symptomer i ben og arm. (Hun er 10 år eldre enn meg). Hun ble grundig undersøkt, og man kom frem til diagnosen Borrelia. I hjernen fant man en del arrvev, men ikke nok til at man kunne stille diagnosen MS.Hun var rett under grensen.Hva om hun hadde blitt undersøkt idag? Hun ble innlagt på sykehus, fikk en veldig penicillin-kur, ble mye bedre, og har ikke blitt dårligere siden..

Så kommer jeg til saken: For et år siden fikk jeg omtrent samme symptomer. -Benet begynte å svikte når jeg ble sliten, høyrehånden ble svak og følelsesløs. Ble undersøkt: Spinalpunksjon, Evoked potentials, MR av hodet. Hos meg lå arrdannelsen såvidt over det normale (ingenting i ryggmargsvæsken), så jeg fikk diagnosen MS! Har lest at man har forsøkt (med varierende hell) antibiotika for MS, sitter med en følelse av at min søster og jeg egentlig feiler det samme. Hva måtte jeg gjøre for å få en tilsvarende kur?? Vet jo ikke om det ville hjelpe, men har fått for meg at det kanskje ville! Og ingenting bør jo være uprøvd! (Noe annet kan man jo dessverre ikke gjøre) Dette er bare et tankespinn som jeg ikke kommer bort ifra! Er det helt dumt?

Kan tilføye at vår bror har to døtre med MS! Trodde vi ville være interessante som forskningobjekter - fellestrekk etc.., men det er vi tydeligvis ikke...

Mvh

- charite

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8073-penicillinkur-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære charite !

Det høres ut som om din søster har fått diagnosen Borreliose eller "Lymes syndrom", dette er en infeksjon med mikroorganismer som smitter via flåttbitt. Penicillin er utmerket behandling som kurerer de fleste.

Mot MS er det dessverre ingen holdepunkter for at antibiotika virker. Det høres ut som om dine neurologer mener du har MS og ikke Borreliose, og da er det ikke grunnlag for penicillin eller andre antibiotika.

Det er kjent at MS har en arvelig komponent som gjør at visse familier er spesielt utsatte. Kanskje det nasjonale kompetansesenteret for MS som har adresse Neurologisk avdeling Haukeland Sykehus i Bergen ville være interessert i å få vite om en slik uvanlig tett opphopning ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8073-penicillinkur-langt/#findComment-39494
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...