Gå til innhold

Hvor stor er sjansen...


Gjest asmo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Våger å forsøke meg på et svar uten å være Mette Moen. Eggløsningen skjer 14 dager før neste mens, og jeg tror en eventuell befruktning må skje innen to dager. En sædcelle kan leve i cirka fem døgn. Hvis jeg har forstått dette rett, er det liten sjanse for at det skal skje en befuktning på dag 21 i syklusen, hvis du har regelmessig mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Sjansen/risikoen er meget liten, jeg tillater meg å si at den er null hvis eggløsning fant sted på dag 16 (i en syklus på 30 dager). Det kan imidlertid skje at eggløsning i en måned er forsinket så syklus egentlig ville ha vært f.eks. 35 dager, og da er risikoen stor (kanskje 25%).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...