Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt noen slags krampe-anfall... jeg ville egentlig ha svar fra lege da men hundre kroner! jeg er bare 13 og livredd!ikke bare med anfallene jeg har fått.... jeg har blitt hentet med ambulanse 3 ganger på 2 uker! de har fryktet at jeg har epilepsi... men jeg er ikke så sikker... jeg har vært igjennom flere tester/prøver : EEG, CT, ryggmargsprøve osv. blodprosenten min har synket og økt! fra 3,0 og opp til 7,8. testene jeg hjar tatt har ikke vist noe! og dette gjør meg redd, for jeg husker ingen ting som har skjedd sånn ca 5 min før og etter... når jeg har vært på sykehuset har jeg fått blant annet stesolin dormicum og noe annet intravenøst... legene tror det er noe psykisk siden testene de har tatt ikke har påvist noe! tanten min er lege og hun sier jeg burde få andre meninger fra andre leger ... men en ting gjør meg forbannet! på sykehuset skulle det komme en nevrolog og utføre noen tester på meg han var det i mindre enn 3 minutter akkurat som om at sjukehuset hadde bestemt seg for at jeg var frisk og bare latet! jeg skremmer både meg selv, venner, lærere, familie.. legene sier det ikke er mer og gjøre og at jeg får bare gå sånn!? er dette rett? at det skulle koste penger og spørre en lege på nettet hadde jeg ikke tenkt meg! så jeg får vel bare se om noen andre har vært borti det samme..

Symptomene jeg har er:

Feber, kramper, himling med øynene, hukommelsestap, hvesing med pusten, høyt blodtrykk, lite oksygeninntak, bevistløshet i opp til 5 timer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80806-epilepsi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Høres ut som meg i flere år det der- Jeg fikk etter MANGE runder med hlsevesenet påvist basiliaris migrene. Kom til en nevrolog som påviste det. Jeg fåreslår imidlertid at du går inn på www.nel.no som er norsk legemiddel hndbok. der kan du skrive inn symptomer og få opp ev. sykdommer.

Du skriver ikke noe om menstruasjon?? Høres litt drøyt ut til å ha sammenheng med det, men en kan elsri vite. Uansett, ha mest mulig infomasjon med deg ved neste lege besøk. Du kjenner jo kroppen din selv best ! Lykke til !!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80806-epilepsi/#findComment-425179
Del på andre sider

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Kommentar utenom betaltjenesten:

Jeg er lei for at jeg ikke kan gi deg en god vurdering av dette pr. brev. Som du har erfart har symptomene medført en omfattende utredning, og pr. brev er det nok lite jeg kan tilføre med hensyn til diagnose.

Mitt råd er at du kontakter fastlegen din for en samtale om undersøkelsene og overveielsene man har gjort. Deretter kan dere snakke om hvordan du bør forholde deg videre. Slik du har det, vil det være viktig for deg å ha en fast legekontakt som du kan dele dine bekymringer med og som kan sørge for at du får den hjelpen du trenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80806-epilepsi/#findComment-425862
Del på andre sider

Gjest Windsong

Hei, det syns jeg du ikke skal finne deg i... Hør på tanten din, gå til en anen lege!!!

lykke til videre =)

Kjære dukka!

Leger har dessverre en stygg evne til å skulle forsvare hverandre når de samarbeider.

Jeg vil derfor råde deg til å få kontakt med en nevrolog via fastlegen din, du har KRAV på en second opinion!!

Epilepsi trenger forresten ikke gi utslag på EEG eller andre tester. Jeg har selv diagnosen epilepsi på grunnlag av gjentatte krampeanfall, på tross av at alle tester er normale.

Men jeg kan dessverre ikke si noe om hva som er årsaken til dine problemer, det har jeg langt i fra kompetanse til. Det beste dere gjør er å komme til en annen lege, som helst ikke bør vite hva de andre legene du har vært hos mener.

Kanskje koster det litt mer å gå til en privat nevrolog, men jeg tror nok det ville være verdt det!

Ønsker deg alt godt framover, og håper dere finner ut av det!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80806-epilepsi/#findComment-426765
Del på andre sider

Skriv til meg:

[email protected]

Jeg har gått gjennom den prossessen og har en del råd.

Om du ikke skriver til meg (du trenger jo ikke det om du ikke vil!). Vil jeg gjerne gi deg noen råd sånn her om nå:

* gå til fastlegen din (stoler du på han - har du bar kontakt med han? Hvis ikke - skift lege - det er avgjørende at dere har god kontakt - dette kan blir en LANG prosess)

* Få fastlegen til å henvise deg til nevrolog eller direkte til Statens Senter for Epilepsi - de har nettopp skiftet navn- men heter noe sånt- ligger i Sandvika og har den beste kompetanse på anfall som finns i landet - de kan avklare om dette er epilepsi eller noe annet. (det kan være mange grunner til at man faller om - men det er SVÆRT viktig at man finner ut av det!)

* ta gjerne med dine foreldre eller en annen du stoler på til legebesøkene - godt med andre tilstede og som evt. kan spørre om de tingene du ikke kommer på der og da

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80806-epilepsi/#findComment-427609
Del på andre sider

Annonse

Skriv til meg:

[email protected]

Om du ikke skriver til meg (du trenger jo ikke det om du ikke vil!). Vil jeg gjerne gi deg noen råd sånn her om nå:

* gå til fastlegen din (stoler du på han - har du bar kontakt med han? Hvis ikke - skift lege - det er avgjørende at dere har god kontakt - dette kan blir en LANG prosess)

* Få fastlegen til å henvise deg til nevrolog eller direkte til Statens Senter for Epilepsi - de har nettopp skiftet navn- men heter noe sånt- ligger i Sandvika og har den beste kompetanse på anfall som finns i landet - de kan avklare om dette er epilepsi eller noe annet. (det kan være mange grunner til at man faller om - men det er SVÆRT viktig at man finner ut av det!)

* ta gjerne med dine foreldre eller en annen du stoler på til legebesøkene - godt med andre tilstede og som evt. kan spørre om de tingene du ikke kommer på der og da

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80806-epilepsi/#findComment-428992
Del på andre sider

Skriv til meg:

[email protected]

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80806-epilepsi/#findComment-430375
Del på andre sider

Skriv til meg:

[email protected]

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80806-epilepsi/#findComment-431758
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...