Gjest td Skrevet 30. oktober 2000 Del Skrevet 30. oktober 2000 Hei Vi har en gutt som er 6 år og har nå i 2 mnd. gått mer eller mindre tett i nesa. Nå er det grønt / gult snørr , men det har også lenge vært mer tynt og blankt. Vi har flyttet og har malt en del rom , blant annet hans rom. Det stod en mnd. før hanflyttet inn , men kan det være allergi mpot maling ( vannbasert)??. Han har ikke vært plaget med slike lange forkjølelser før. Bør vi sjekke dette , eller bare se tiden ann enda en stund.? Det er og t problem med bruk av nesedråper. Kan jo ikke bruke det så lenge av gangen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8085-tett-nese-allergi-hos-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 30. oktober 2000 Del Skrevet 30. oktober 2000 Kjære td Tett nese og blank snørr kan henge sammen med allergi, men det er på ingen måte den eneste forklaringen. Gul / grønn snørr tyder mer på en infeksjon - altså en forkjølelse. Hvis gutten deres ikke har noen andre allergisymptomer er vel ikke allergi det jeg ville tenkt på først. Men en overømfindtlighet kan det selvfølgelig være og malinglukt kan virke irriterende på ømfindtlige slimhinner. Langvarige forkjølelser er slett ikke uvanlig hos barn på denne tiden av året. Hvis almentilstanden er god ville jeg se det hele an, hvis han virker syk ville jeg få undersøkt ham hos lege. Nesedråper av typen Otrivin/Rinox/Iliadin skal under ingen omstendigheter brukes over lengre tid - prøv saltvannskyllinger i stedet hvis han plages av den tette nesen. Det finnes også en antihistaminnesespray som dere kan forsøke - spør på apoteket. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8085-tett-nese-allergi-hos-barn/#findComment-38774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.