esperas Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har i et år nå slitt med problemer med å tolerere den maten jeg spiser. Symptomer er vondt i magen (tung følelse), prikking, verking i kroppen og utmattethet når jeg spiser mat jeg ikke tåler. Har fått diganosen matintoleranse fra Balder klinikken/Kilden helse, men blir ikke bedre, bare gradvis værre på tross av forsiktighet med hva jeg spiser og bruk av gode tarmbakterier og Pancreas Forte m.m. Har gått ned 20 kg og er meget bekymret. Har hatt Coloscopi, gastroscopi, røntgen av tarmene og utltralyd av pancreas, lever osv. men intet funnet, bortsett fra antydninger om følsom magesekk. Kan dere gi meg råd mht. dette og evt. diagnose på andre mulige sykdommer? Hvem kan kontaktes? Kan det muligens være Non-Hodgkin-Lymfom? Hilsen esperas 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81154-ford%C3%B8yelsesproblemer-matallergi-eller-annet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
esperas Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har i et år nå slitt med problemer med å tolerere den maten jeg spiser. Symptomer er vondt i magen (tung følelse), prikking, verking i kroppen og utmattethet når jeg spiser mat jeg ikke tåler. Har fått diganosen matintoleranse fra Balder klinikken/Kilden helse, men blir ikke bedre, bare gradvis værre på tross av forsiktighet med hva jeg spiser og bruk av gode tarmbakterier og Pancreas Forte m.m. Har gått ned 20 kg og er meget bekymret. Har hatt Coloscopi, gastroscopi, røntgen av tarmene og utltralyd av pancreas, lever osv. men intet funnet, bortsett fra antydninger om følsom magesekk. Kan dere gi meg råd mht. dette og evt. diagnose på andre mulige sykdommer? Hvem kan kontaktes? Kan det muligens være Non-Hodgkin-Lymfom? Hilsen esperas 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81154-ford%C3%B8yelsesproblemer-matallergi-eller-annet/#findComment-429436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
esperas Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har i et år nå slitt med problemer med å tolerere den maten jeg spiser. Symptomer er vondt i magen (tung følelse), prikking, verking i kroppen og utmattethet når jeg spiser mat jeg ikke tåler. Har fått diganosen matintoleranse fra Balder klinikken/Kilden helse, men blir ikke bedre, bare gradvis værre på tross av forsiktighet med hva jeg spiser og bruk av gode tarmbakterier og Pancreas Forte m.m. Har gått ned 20 kg og er meget bekymret. Har hatt Coloscopi, gastroscopi, røntgen av tarmene og utltralyd av pancreas, lever osv. men intet funnet, bortsett fra antydninger om følsom magesekk. Kan dere gi meg råd mht. dette og evt. diagnose på andre mulige sykdommer? Hvem kan kontaktes? Kan det muligens være Non-Hodgkin-Lymfom? Hilsen esperas 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81154-ford%C3%B8yelsesproblemer-matallergi-eller-annet/#findComment-430819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
esperas Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har i et år nå slitt med problemer med å tolerere den maten jeg spiser. Symptomer er vondt i magen (tung følelse), prikking, verking i kroppen og utmattethet når jeg spiser mat jeg ikke tåler. Har fått diganosen matintoleranse fra Balder klinikken/Kilden helse, men blir ikke bedre, bare gradvis værre på tross av forsiktighet med hva jeg spiser og bruk av gode tarmbakterier og Pancreas Forte m.m. Har gått ned 20 kg og er meget bekymret. Har hatt Coloscopi, gastroscopi, røntgen av tarmene og utltralyd av pancreas, lever osv. men intet funnet, bortsett fra antydninger om følsom magesekk. Kan dere gi meg råd mht. dette og evt. diagnose på andre mulige sykdommer? Hvem kan kontaktes? Kan det muligens være Non-Hodgkin-Lymfom? Hilsen esperas 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81154-ford%C3%B8yelsesproblemer-matallergi-eller-annet/#findComment-432202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Slik jeg forstår brevet ditt er du relativt godt undersøkt. Det er bra. I tillegg kan det kanskje være hensiktsmessig med veiledning hos en klinisk ernæringsfysiolog dersom legen din mener at det ikke foreligger grunnlag for ytterligere undersøkelser av deg. Henvisning til ernæringsfysiolog er spesielt aktuelt dersom vekttapet kan skyldes at du på grunn av vanskelighetene med mat har spist lite det siste året. Hos ernæringsfysiologen kan du få hjelp med å sette opp en fornuftig kostholdsplan slik at du er sikret nødvendig tilførsel av næringsstoffer. Typikse symptomer ved non-Hodgkin lymfom er tiltagende hovne lymfekjertler (gjerne på halsen), tretthet, vekttap, nattsvette, kløe og nedsatt allmenntilstand. Feber med frostanfall og svettetokter forekommer. Hvorvidt denne sykdommen er en mulig forklaring på dine plager kan jeg dessverre ikke vurdere pr. brev. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81154-ford%C3%B8yelsesproblemer-matallergi-eller-annet/#findComment-434230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.