Gå til innhold

tester etter aborter


Tullerull

Anbefalte innlegg

Jeg har abortert to ganger, en i uke 16 og en i uke 8. I dag var jeg hos legen og han tok prøver av stoffskiftet, B12 nivået og Folsyrenivået. Da jeg kjørte hjem kom jeg på å ha lest her på forum at noen får behandling for protein S mangel etter aborter. Er det en prøve jeg burde ha tatt i tillegg? Hva er egentlig Protein S? Går de som har mangel på dette på blodfortynnende medisin under svangerskapet?

Takker for svar. Du har vært til stor hjelp flere ganger!

Hilsen Tullerull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Tullerull

For det første, så er det ikke vanlig å teste etter to aborter, men først etter tre! Protein S mangel øker risiko for blodpropp, men jeg tror ikke det øker risiko for abort. Grunnen til blodfortynningsmedisin hos slike kvinner er vel for å hindre at de gravide utvikler blodpropp hos seg selv. Mer vet jeg ikke om denne saken.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...