Gå til innhold

Er det jeg som er oversjalu?


Ferskenjenta

Anbefalte innlegg

Kjæresten min er venner med eksen sin, de var sammen i to år, de var hverandres første kjærester. Det er ikke lenge siden det ble slutt, begge har nye kjærester. Men.. jeg tror at hun fremdeles er forelsket i han.. hun ringer til han to ganger om dagen, sender meldinger, og sier typen hennes er stygg, dessutten drar hun på besøk til han og alt sånn! Kjæresten min stoler jeg på, men jeg stoler ikke på henne. Han prøver å overbevise meg om at hun ikke liker han, men jeg mener at han er litt naiv.

Han og jeg har nettopp blitt sammen og da er det ikke noe gøy at han er venner med henne..

Er det jeg som er oversjalu?

Og jada, vi prater om dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei "Ferskenjenta" !

Du peker på et dilemma som mange opplever. Når det går for raskt mellom forholdene, kan det oppstå innviklede situasjoner og usikre følelser mellom partene.

Etter at et kjæresteparforhold er slutt, har de fleste best av å bearbeide det som har hendt, for på en måte å bli fri fra forholdet. Dersom et forhold har vart lenge, tar det som regel også lang tid å komme seg over et brudd.

Når du nå nettopp har fått deg ny kjæreste, er det muligens grunner til at kjæresten din har uoppgjorte saker og følelser med x-en,uten at du forstår det. Det dumme er at du blir holdt utenfor og blir mistenksom. Og de "gamle" partene tror kanskje at du ikke forstår hva de hadde sammen.

Har du fortalt kjæresten din at du er urolig for hva han holder på med? Blåser han bare av deg, ville jeg kanskje vist han hva du mener ved å holde deg en stund på avstand.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei "Ferskenjenta" !

Du peker på et dilemma som mange opplever. Når det går for raskt mellom forholdene, kan det oppstå innviklede situasjoner og usikre følelser mellom partene.

Etter at et kjæresteparforhold er slutt, har de fleste best av å bearbeide det som har hendt, for på en måte å bli fri fra forholdet. Dersom et forhold har vart lenge, tar det som regel også lang tid å komme seg over et brudd.

Når du nå nettopp har fått deg ny kjæreste, er det muligens grunner til at kjæresten din har uoppgjorte saker og følelser med x-en,uten at du forstår det. Det dumme er at du blir holdt utenfor og blir mistenksom. Og de "gamle" partene tror kanskje at du ikke forstår hva de hadde sammen.

Har du fortalt kjæresten din at du er urolig for hva han holder på med? Blåser han bare av deg, ville jeg kanskje vist han hva du mener ved å holde deg en stund på avstand.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det å være sjalu er normalt. De fleste er det i større eller mindre grad, men det som ofte skiller er om man lar det kontrollere seg eller ikke. I ditt tilfelle ville jeg nok også hatt det vanskelig.

Du har snakket med typen din, det er bra. Fortell han at det er vanskelig og hvorfor det er vanskelig, så burde han ta litt hensyn til det.

Angående X'en hans så kan jeg bare spekulere. Kanskje har hun det vanskelig og trenger noen å prate med, og han har vært der for henne tidligere og er sikkert fortsatt en god venn. Kanskje hun prøver å vinne han tilbake. Det er i alle tilfelle ofte svært vanskelig å gi totalt slipp på noe man har hatt, spesielt om det også var mye godt.

Mitt råd til deg er å være åpen i forhold til typen din. Stole på han siden du mener han er å stole på. Men også bruke han som støtte fordi det er vanskelig. Godta at du er sjalu, og prøv å ikke la det kontrolere deg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille ville

Hei Ferskenjenta!

Jeg har hatt det samme problemet som deg helt til nå, og jeg og typen min har vært sammen i 14 mnd.! Dette var mildt sagt JÆVLI irriterende, og i begynnelsen var jeg veldi sjalu og tenkte mye på om hun kanskje kom til å ødelegge forholdet vårt osv..

Typen min trodde som din type heller ikke at x-dama hadde baktanker, men jeg orket ikke å ha det slik lenger... han skjønte heldigvis at dette ikke var noe kult for meg, og sluttet å svare på meldingene hennes o.l. slik at hun til slutt skjønte at hun bare måtte gi opp!

Jeg har det ihvertfall MYE bedre nå om dagen når jeg "slipper" å gå og være mistenksom!! For typen min har det ikke noe å si, han har ikke noe behov for å ha kontakt med henne! ...Heldigvis!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...