vegard Skrevet 30. oktober 2000 Del Skrevet 30. oktober 2000 hei på dere, vil bare passe på å takke for at det finnes en tjeneste som dette! mitt problem er at jeg sliter med ganske kraftig form for psoriasisleddgikt å føler at den hjelpen jeg får er allt for dårlig, men får å begynne fra begynnelsen så var jeg ute for en trafikkulykke i 1984 da var jeg 16år, jeg ble hardt kvestet i hele mitt venstre bein, brukte ca ett år før jeg fungerte sånn noenlunne, i 1995 fikk jeg blodpropp i venstere lunge, å i 1997 begynnte det værste jeg har opplevd i hele mitt liv, det begynnte med panikk angst å en måned etterpå mens jeg var innlagt på gjøvik fylkesykehus slo det ut med full blomst psoriasisleddigkt. så jeg må innrømme at jeg har hatt det veldig tøfft med å holde meg oppegående! jeg går fremdeles på cipramil for panikkangsten den går det bedere med, men psoriasisleddgikta går det ikke så bra med, jeg har betenelser i stortsett i alle muskler og senefester samt ledd.. har prøvd det meste uten at det har hjulpet meg, det siste jeg fikk som hjalp meg bra får jeg ikke lov til å gå på det er cortison prednisolon.. jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre å er på vei til å gi opp for godt, jeg gidder ikke dette smerte helvete hverdag.. hver dag er problematisk for meg, men med cortison lysnet allt, men nå må jeg slutte med den.. håper på hjelp fra dere over hva jeg skal gjøre! hilsen fra en gutt på 32år fra gjøvik. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8142-psoriasisleddgikt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 Til vegard Det er psoriasisartritten som plager deg mest såvidt jeg skjønner. Kortison kan være et særs virksomt legemiddel i såhenseende, men som du sikkert vet har det også endel bivirkninger ved langtidsbruk. Det gjør at legene kan være skeptiske hos deg som er relativt ung. Jeg går utifra at du har oppfølging og samarbeid med revmatisk eller indremedisinsk helsepersonell om behandling og medisinering av denne sykdommen. Det finnes også andre medikamentelle behandlingsmuligheter, men dette er ofte et "spesialistområde". Du bør således snakke med dem påny, eller sørge for å bli henvist hvis det ikke allerede har skjedd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8142-psoriasisleddgikt/#findComment-39035 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.