Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi oppfordres til å ta kreftprøve fra livmorhalsen hvert tredje år.Dette er et viktig forebyggende tiltak.

Jeg fikk brev for en stund siden med beskjed om at det var på høy tid.En må bestille time selv. Vet ikke om det hadde kommet noen ny purring dersom jeg fortsatt ikke hadde foretatt meg noe. Så svaret på ditt spørsmål er altså nei. Man blir ikke direkte innkalt, men man blir påminnet og oppfordret. Iallfall ble jeg det.

I tillegg til celleprøven foretar legen en vanlig underlivsundersøkelse, der han sjekker livmor og eggstokker etc.

Det er frivillig men det er jo lurt å få sjekket seg da.

Det for en mann å få sin i utgangspungtet uskyldige kone innkalt til noe slikt, blir det samme som om kona får sin mann innkalt til å få kappet av hender og føtter. Jeg ble kvalm da jeg fant ut at alle norske kvinner fikk slike brev. En slik undersøkelse er for meg identisk med utroskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...