Gjest BaCtuZ Skrevet 30. oktober 2000 Del Skrevet 30. oktober 2000 Jeg er en mann på 28 år som i de siste tre-fire årene har brukt slimløsende nesesprayer som Otrivin og Illiadin daglig.... Jeg er blitt kronisk tett i nesen og det takler jeg dårlig. Derfor har bare forbruket av nesesprayer bare økt. Jeg har vært hos lege og mottatt medikamenter som skulle hjelpe meg, men det har egnentlig vært nyttesløst. Da jeg for kort tid siden kom over Efedrin viste det seg at dette ikke bare virket oppkvikkende, men også fungerte meget bra mht. min tette nese. (Jeg er forøvrig også ofte veldig trøtt og sliten, noe som ikke passer godt overens i min jobb. Det var derfor jeg ble tilbudt Efedrin in the first place...) Men til saken: Det jeg lurer på er hvordan får jeg tak i Efedrin på en "lovlig" måte? Jeg har ingen problemer med å få tak i Efedrin, men vil gjerne har resept på dette og gjøre det hele i forhold til "boka". Er det slik at det egnetlig bare er til å troppe opp hos legen og si at jeg vil ha Efedrin eller er dette et preparat som legene helst ikke vil utskrive? Da tenker jeg på alle virkeområdene stoffet har. At dette er er medikament legene tviholder på, og at de heller vil prøve med andre ting, som jo har vist seg at ikke virker...? Er Efedrin et vanlg brukt medikament? Eller er Efedrin et vanlig MISbrukt medikament. Noe kan tyde på det siste, det er derfor jeg spør. Slik at når jeg kommer til legen, så blir jeg ikke automatisk mistenkt for å være hobbynarkoman... Kunne dere leger svart meg på denne så hadde det vært kjempefint. Livet er blitt meget meget bedre etter Efedrinen, så jeg kunne trengt dette på den korrekte måten. Takk.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8148-hvordan-f%C3%A5-resept-p%C3%A5-efedrin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
veggis Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 Du kan kjøpe ett effedrinpreparat basert på uttrekk av Urter = Helsekost = Lovlig på postordre fra www.prices-power.com Det virker veldig bra synes jeg, men man bør ikke ta det for lange perioder om gangen. heller ikkes store doser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8148-hvordan-f%C3%A5-resept-p%C3%A5-efedrin/#findComment-38922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 Til BaCtuZ I Norge finnes det idag efedrin i reseptbelagt hostemedisin, Tuxidrin og Efedrin hostesaft til barn. Dernest andre varianter til akutt bruk innen astma/allergi. Forøvrig er det lite brukt i Norge, noe av årsaken er nok at det kan misbrukes og tidligere bl.a. ble brukt som slankemiddel og "lett doping". Det finnes et reseptbelagt medikament som heter Rinexin og det har en "liknende slimhinneavsvellende effekt" som Efedrin. Du kan evt forsøke dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8148-hvordan-f%C3%A5-resept-p%C3%A5-efedrin/#findComment-39034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BaCtuZ Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 Til BaCtuZ I Norge finnes det idag efedrin i reseptbelagt hostemedisin, Tuxidrin og Efedrin hostesaft til barn. Dernest andre varianter til akutt bruk innen astma/allergi. Forøvrig er det lite brukt i Norge, noe av årsaken er nok at det kan misbrukes og tidligere bl.a. ble brukt som slankemiddel og "lett doping". Det finnes et reseptbelagt medikament som heter Rinexin og det har en "liknende slimhinneavsvellende effekt" som Efedrin. Du kan evt forsøke dette. Dersom Efedrin ikke er så veldig brukt i Norge, kan du da fortelle med hva tabletter som heter Efedrin Arsan egentlig er? (Det er disse jeg bruker idag...) Er ikke dette "Efedrin"? Er dette baer et efedrinbasert middel, og er det slik at det egentlig ikke finnes Efedrin-piller... Er egentlig alle tabletter kun med Efedrin som en del av sammensetningen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8148-hvordan-f%C3%A5-resept-p%C3%A5-efedrin/#findComment-39175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.