Gå til innhold

benhinnebetennelse

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt betennelse i leggene i over 4år og har prøvd det som er av behandlinger, diverse treningsmetoder og uttøyningsmetoder.

Men jeg blir aldri bra. Jeg spiller nå fotball i 2.divisjon og trener ca.4 ganger i uka pluss en kamp. Hver vår, etter hard trening på hardt underlag, så kommer smertene i leggene.

Så fort vi begynner å trene på gress så klarer jeg å holde smertene delvis i sjakk.

Jeg har prøvd innleggs-såle( støpt etter foten), akupunktur, homøpati, fysioterapi og diverse tabletter, men ingenting fungerer for meg. Jeg vurderer sterkt å la meg operere, det vil si å skrape bort betennelsen på leggen.

Hvordan går jeg frem? Må til lege og få henvisning derfra?

Håper på svar da jeg er lei av å ikke får trent så mye som jeg vil.

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8153-benhinnebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til marius

En operasjon kan være løsningen, men det spørs nok også om det ikke hadde vært fornuftig å endre treningsmønster. Det er ofte nettopp hardt underlag som er en av hovedårsakene til at man utvikler slik beinhinnebetennelse.

Slike operasjoner gjøres ved flere private klinikker. I Oslo bl.a. ved Volvat og NIMI(Norges idrettsmed. institutt). Imidlertid er det sikkert andre klinikker med ortopedisk tjeneste rundt om i landet som utfører dette på rett indikasjon. Det kan være fornuftig med en søknad fra din lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8153-benhinnebetennelse/#findComment-39143
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...