johlen Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg er en jente på 21 år. I slutten av juni merket jeg smertene. De er noe vanskelig å forklare,da det er så "innvendig", men det er som om det er noe "feil" nederst i korsryggen på høyre side(evt. i forbindelse med hoften?). Denne "feilen" gjør at jeg får vondt nedigjennom høyre fot.Det kjennes ut som om hvor smertene fortoner seg inni foten, og smertegraden,avhenger av hvordan "jeg har" ryggen. Var ganske plaget av dette gjennom sommeren, hadde en bedre periode tidlig i høst, men det har nu, i løpet av en liten måneds tid, blitt bare verre og verre. Ekstra ille er det etter jeg har ligget, og når jeg har sittet en stund i samme stilling. Det kan f.eks. ta tid før jeg klarer å rette meg opp i ryggen og stå oppreist uten å være "framoverbøyd",og å "slappe av i korsryggen" når jeg sitter. Av og til er det så vondt at det kjennes ut som det dunker i det feltet smertene stammer fra,og det "svir" på en måte konstant, i større eller mindre grad, inni høyrefoten. Det kjennes ut som smertene ligger mest på baksiden og sidene av foten, men hele foten er liksom øm. Har vært hos lege.Det virket som vedkommende mente det var isiasj, men jeg fikk ingen konkret diagnose. Prolaps ble også nevnt... Fikk tre typer tabletter jeg skulle ta;Paralgin forte, Voltaren og Nobligam. Er ikke spesiellt glad i å ta så mye smertestillende, og tar ikke så mye som jeg ble anbefalt.Alikevel synes jeg at jeg tar mer enn nok til tider.Smertene døyves da som regel,men jeg merker ingen bedring av den grunn... Er interissert i å vite mer om alternativ behandling! Vil massasje i denne sammenhengen virke positivt, eller vil tilstaden da kunne forverres? Hvordan kan evt. masasje utføres? Vurderer å få tatt røntgenundersøkelse for å finne nærmere ut hva dette er for noe, men vet ikke helt... På forhånd;tusen takk for tilbakemelding/er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81546-et-liv-i-smerter-eller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hei! Har noe lignende selv, og føler med deg! Har du vært hos kiropraktor? Det kan være du har låsninger i leddene i korsyggen, det kan gi ischias lignende smerter. En kiropraktor vil raskt finne ut om det kan være tilfelle, og rette på dette. Legen din bør klart utrede deg videre når du har hatt plagene så lenge. MR - røntgen vil avklare om det er et prolaps på gang eller ikke. Ellers er det best å unngå langvarig sitting. Det belaster korsryggen, og øker smertene. Hold deg heller mest mulig,og moderat bevegelse. Da unngår du å stivne. Det er bedre å ligge strak enn å sitte når du er i ro. Legen, en fysioterapeut eller kiropraktor kan vise deg øvelser som er gode for ryggen. Av alternative behandlinger kan jeg anbefale akupunktur. Kommer du til en flink akupunktør, kan du bli betraktelig bedre. Det beste er å bruke en akupunktør som er organisert i NFKA, norsk forening for klassisk akupunktur. Da vet du at de har grundig utdannelse og vet hva de driver med. Bor du i Oslo, kan jeg anbefale akupunktørene ved Balderklinikken. God bedring :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81546-et-liv-i-smerter-eller/#findComment-435688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock1365380417 Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Dette slet jeg med akkurat. Det er nok isjas. Ta deg en tur til kiropraktor så får du orden på det. Da får du noen øvelser som du må gjøre hjemme. Det er en slags pute som ligger mellom to ryggvirvler som mest sannsynlig har hovet opp og legger er nerve i klem. I stedet for å ta smertestillende burde du få noe som heter Brexidol av legen. De tablettene gjør at hevelsen går ned og det blir dermed mindre klem på nerven. Det er viktig og ikke sitte for mye når du har plager. Ligg i en komfertabel stilling eller spaser en tur. Det kan også hjelpe og ise ned området du har problemer med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81546-et-liv-i-smerter-eller/#findComment-435922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.