reina Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 i begynelsen av mars kom jeg hjem fra en 3mnd rundreise i India. Jeg røyker, og indisk tobakk kombinert med stadig tempraturforandringer, førte til at jeg pådro meg en lei forkjølelse. Jeg var hos lege i april/mai og fikk hostesaft mot bronkitt. Har også tatt en antibiotikakur. Men det ser ikke ut som om jeg blir kvitt denne hosten som jeg har vært plaget med i over et halvt år. Straks det blir litt kaldere i været, begyner jeg å hoste, og det piper i brystet mitt. Dette fører ofte til at jeg ikke får sove om nettene. Hosteanfallene er tørre og såre og det river kraftig i brystet mitt- ofte brekker jeg meg som resultat av hostingen, og jeg har flere ganger kastet opp. Et par ganger har det vært blod i slimet jeg hoster opp, og jeg begyner å bli bekymret. Hva tror du det kan være som feiler meg? Hvordan sjekker en lege om jeg har lungekreft? Blir jeg tatt seriøst av en lege om jeg spør om de kan ta slike tester? Jeg er 25 år, og har vært frisk helt til nå! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8156-6mnd-med-hosting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 1. november 2000 Del Skrevet 1. november 2000 Dette kan være en astmatisk reaksjon på røykingen og værforandringene i utlandet, selvsagt. Det kan også være en begynnende astma. Det er ikke så sannsynlig at du har lungekreft, dette på grunn av din unge alder. For å stille en lungekreftdiagnose tar men røntgen av lungene. Informasjon via Internett kan ikke erstatte konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikrere vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Du bør få tatt noen lungefunksjonsprøver hos din lege for å finne litt mer ut om dette kan være astmatisk eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8156-6mnd-med-hosting/#findComment-39404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.