Gå til innhold

psoriassis/ leddgikt eller raumatisme?

Anbefalte innlegg

Huden min er tørr og klør, håndkrem hjelper lite. Ikke alle men noen ledd verker, men det flytter på seg, Er sår i ben- sjelett, honker og går meg til om morningene,/Ømhet eller svak smerte nedersti ryggen mot

hoften) Knokene er tørre og røde, Halsen er rød alltid (utvendig)Har blitt påkjørt bakfra, men ikke skade funnet. Fingertuppene er veldig rare, føles som om det er vannblemmer på alle tuppene.

Bruker Renitec comp og Lipitor.

(mot høyt blodtrykk og kolestrol)Bærer jeg for tungt, verker armen/e i lange tider.

Det er reg.akutt leddgikt i familien Er 53 år og kvinne.

Arvelig fra bestefar?

Eller er det rett og slett alderen som tar meg?

De fleste plager kom etter påkjørslen, noe som er 5 år tilbake.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8172-psoriassis-leddgikt-eller-raumatisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til trompet

Alderen alene kan etter min mening ikke være forklaring nok. Du beskriver vandrende ukarakteristiske ledd og muskelsmerter, og det kan således være typisk for noe vi kaller "fibromyalgi". Du nevner imidlertid også hudforandringer og det er ikke spesielt hyppig ved denne sykdommen. Det kan heller ikke utelukkes at du har en ren revmatisk sykdom, og jeg synes du bør oppsøke legen din for nøyere undersøkelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...