Gå til innhold

Kvalme igjen ...........


Gjest raba

Anbefalte innlegg

Hvor lenge varer det ? Har vært kvalm f.o.m. en uke før forventet mens og er nå i slutten av 9. uke. Er kvalm hele dagen, men kaster ikke opp. Har lest noen steder at det begynner å avta i 10. uke, et annet sted sto det at 10. uken kunne være den verste. Hva er sant ? Når kan jeg vente at det begynner å avta ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er veldig individuelt. Til meg begynte det å avta i uke 12, noe som jordmor også trodde. Men noen har jo kvalme gjennom hele svangerskapet....

Og de har min sympati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt første svangerskap var jeg kvalm til jeg var fem måneder, men jeg kastet ikke opp mer enn to ganger (jeg hater å kaste opp, så jeg holder igjen i det lengste!).

Denne gangen kastet jeg opp jevnlig til jeg var rundt 18 uker på vei. Siste gang jeg kastet opp var dagen før ultralyden, så jeg tror redsel for å miste gjorde det verre (jeg hadde en missed abortion etter at vi fikk nummer en). Jeg var kvalm omtrent like lenge denne gangen, men kvalmen var verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

När illamåemdet(kvalmen) avtar är mycket individuellt. Det är dock vanligt att den har försvunnit runt vecka 12. Du kan förhoppningsvis förvänta dig en bättre tillvaro om någon vecka. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...