Gå til innhold

kan jeg være resistent mot smertestillende?

Anbefalte innlegg

Jeg er diagnostisert med skiveprolaps i korsryggen (4. skive) og har gått med store smerter i snart ett år. Jeg har prøvd en masse forskjellige smertestillende midler men ingen av dem virker (eller så virker de bare en kort periode). Hva beror det på? Hvordan skal jeg bli kvitt smertene? Jeg har prøvd å gå opp tiil dobbel dose etter tillatelse fra legen men det virker ikke likevel. De preparatene jeg har prøvd er: Naproxen, Paralgin Forte, Paracet, Globoid, Ibux, Somadril, Modifenac, Arthrotec, Barcan, Pinex Forte, Fenazon Koffein, Alpoxen, Vioxx.

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til lindalotta

Det er individuelle reaksjoner på smertestillende behandling. Noen har tydeligvis lav terskel før de responderer, andre trenger mye mer. Det kan ha med "følsomheten" sentralt i nervesystemet å gjøre. Ren resistens mot smertestillende finnes nok ikke, men effekten har altså uteblitt- og det selv om du har forsøkt ganske mye forskjellig!

Her er det ikke lett å råde videre, men du kan eventuelt forsøke å rådføre deg med en anestesilege- dvs en lege som har mye kjennskap til smertestillende behandling.

Har en kusine som fikk 8 paralgin forte, fordelt utover et døgn. Kvelden kastet hun opp 8 hele tabletter, da var det et døgn siden hun fikk den første. De oppløste seg ikke i magesekken.......Kan dette være tilfellet med deg?

Hilsen sonja2

Har en kusine som fikk 8 paralgin forte, fordelt utover et døgn. Kvelden kastet hun opp 8 hele tabletter, da var det et døgn siden hun fikk den første. De oppløste seg ikke i magesekken.......Kan dette være tilfellet med deg?

Hilsen sonja2

lite trolig, de løser seg opp de virker bare ikke

Hilsen sonja2

lite trolig, de løser seg opp de virker bare ikke

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...