Gå til innhold

Jeg blir borte noen dager neste uke...(en betroelse)

Anbefalte innlegg

Æsj! Jeg vet ikke helt hva jeg skal si.

Men saken er den at jeg skal på sykehus neste uke, fordi jeg har hatt lett feber i snart to måneder nå. Og legen min har tappet meg for så mye blod at man nærmest blir blodfattig av det.

Men ingenting har hun funnet, og temperaturen min ligger støtt og stadig på mellom 37½°C og opptil 38°C.

Det sier seg selv at det ikke er helt "normalt". Så nå må jeg på sykehus. Gud som jeg hater det!! Jeg har bare lyst å skrike "VIL IKKE!" og gi faen i hele greia. Men jeg kan jo ikke det heller...

Men jeg er jo redd! Hva søren skal man tro? Uke etter uke med svak feber, og ikke vite hvorfor...Jeg er selvsagt redd for at det skal vise seg å være noe alvorlig galt med meg.

Hvorfor skrev jeg dette tro? Vet ikke. Men jeg klarer ikke prate med noen om det, jeg bare lukker meg inne i meg selv. Det pleier jeg å gjøre når jeg er redd. Mannen min prøvde å snakke om det i går, og klappet meg forsiktig på skulderen og ga meg en klem. Jeg bare sa "ja" og snudde meg og gikk.....Jeg blir helt stiv når jeg tenker på hva det kan være for noe galt med meg. Og klarer ikke si et ord.

Faen!

Fortsetter under...

Kanskje det er noe så enkelt som en liten infeksjon som kan behandles med antibiotika?

Regner med at de har tatt crp også siden det er blitt tatt så mye prøver?

Slapp av, du. Kanskje du er gravid? He, he (Slapp av, sa jeg)...! Kroppstemperaturen stiger gjerne et par hakk under svangerskap vet du.

Lykke til, da. I og med at de velger å ikke legge deg inn med en gang, skal du ikke regne med at det er noe alvorlig. Men at det bør sjekkes er jo fornuftig.

Selv har jeg ikke hatt mensen på 6 år, så det er jo noe som må sjekkes det også. Men jeg tenker at det kan være noe så uskyldig som en hormonforstyrrelse.

Vi får vente og se. Vi får nok svar etter undersøkelser begge to...

Det er ikke rart du er redd. Når kroppen slår seg så vrang er det lett å tro det verste, og å bli vettskremt for hva som måtte befinne seg inni der et sted.

Prøv å holde humøret oppe som best du kan, sjansen for at det er noe alvorlig er vel relativt liten?

Lykke til!

Annonse

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er.

Ei jeg kjenner, gikk med sånn langvarig svak feber. Etterhvert fikk hun konstatert tidlig overgangsalder.

Håper det ikke er noe alvorlig!

God bedring!

Jøss, sier du det? Men...burde man ikke mistet mensen da? Eller i det minste at den ble uregelmessig? Det har ikke jeg gjort, i alle fall.

Kanskje det er noe så enkelt som en liten infeksjon som kan behandles med antibiotika?

Regner med at de har tatt crp også siden det er blitt tatt så mye prøver?

Slapp av, du. Kanskje du er gravid? He, he (Slapp av, sa jeg)...! Kroppstemperaturen stiger gjerne et par hakk under svangerskap vet du.

Lykke til, da. I og med at de velger å ikke legge deg inn med en gang, skal du ikke regne med at det er noe alvorlig. Men at det bør sjekkes er jo fornuftig.

Selv har jeg ikke hatt mensen på 6 år, så det er jo noe som må sjekkes det også. Men jeg tenker at det kan være noe så uskyldig som en hormonforstyrrelse.

Vi får vente og se. Vi får nok svar etter undersøkelser begge to...

Øh..gravid? Vel, siden feberen har vart i ca to måneder, har jeg også hatt menstruasjon to ganger siden det hele startet. Sjansen for å være gravid er vel heller mikroskopisk. Jeg har vært det før, og er rimelig sikker på at et eller annet lite gjenkjennende tegn ville jeg følt da! :-)

Annonse

Øh..gravid? Vel, siden feberen har vart i ca to måneder, har jeg også hatt menstruasjon to ganger siden det hele startet. Sjansen for å være gravid er vel heller mikroskopisk. Jeg har vært det før, og er rimelig sikker på at et eller annet lite gjenkjennende tegn ville jeg følt da! :-)

*pssst* Slå på!

Kanskje du har giktfeber...? Rettn og slettn litt reumatisk sånn i kaldværet?

Uansett, lykke til! :0)

Kanskje du har giktfeber...? Rettn og slettn litt reumatisk sånn i kaldværet?

Uansett, lykke til! :0)

Det begynte jo i september da, lenge før kulda kom?

Men tanken og idèen var ikke helt fremmed, for legen min har også tenkt på reumatiske lidelser. Det KAN gi feber sa hun, så om ikke sykehuset finner ut noe, må jeg til nevrolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...