Gå til innhold

Prøver å glemme det som skjedde!

Anbefalte innlegg

Gjest victoria81

I natt fikk jeg ikke sove,fordi jeg hadde mange tanker i hodet mitt samtidig.Må innrømme at jeg tenker litt på det som skjedde i syden for halvannet år siden, selv om jeg ikke vil innrømme at jeg tenker på det. Prøver å glemme det som skjedde. Altså legge det i ubevisstheten min,men likevel så dukker det ofte opp bilder og tanker fra den sommeren.

Med det psykiske går det sånn rimelig greit bortsett fra at jeg er ofte irritabel og stresset.Sliter også med mange andre tanker i forbindelse med det som skjedde.Blant annet får jeg angst og er deprimert.Noe annet jeg sliter med, er hatet mot min egen kropp og skyldfølelse.

Har også dårlig matlyst om dagen, og har gått ned en del i vekt,noe som jeg ikke vil innrømme for meg selv.Tror at årsaken kan ha sammenheng med det som skjedde i sommeren for et halvannet år siden, noe som jeg egentlig ikke vil innse.Sliter også enormt med skyldfølelse for at jeg ødela et vennskap mellom gutten og brodern min,så jeg prøver å dekke over skyldfølelsen min med å være en pliktoppfyllende og snill jente.

Jeg hadde noen behandlere i sommer å snakke med, men jeg ble "kastet ut" der i fra på grunn av at dem ikke hadde plass til meg der og fordi jeg ikke hadde store psykiske problemer nok til å få behandling for,så nå går jeg ikke til behandling i det hele tatt.Tok meg en tur til legen, og etter en kraftig diskusjon så lot han seg overtale til å søke om behandling til meg,men har ikke hørt noe fra noen behandlere ennå.Skal forresten igjen til legen til mandag, så jeg får høre da hva som skjer videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81762-pr%C3%B8ver-%C3%A5-glemme-det-som-skjedde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det du beskriver er helt vanlige ettervirkninger.. og klart du tenker på dette - og at det ligger i underbevisstheten! (hadde vert mer rart hvis ikkje).

av og til kan det friste å bare glemme hele greiene, og håpe at en får et fint liv uten av det skal prege en videre.. er bare det at sånt fungerer sjelden i lengden. Eg tror eneste måten å bli kvitt det (så langt det lar seg gjøre), slik at det ikkje preger livet på en vond måte, er å snakke ut om det. Gjerne ikkje bare en gang, men mye...

Du kan nok fortrenge det nå, men det kommer tilbake en eller annen gang, gjerne i meget upassende tider...

håper du har noen å snakke med?

*klemmer forsiktig*

Heia.

Jeg håper virkelig at du får deg en behandler etter hvert. Og det at du fikk kranglet deg til en henvisning viser jo at du vil videre med livet ditt. og det er positivt.

Hva med å ta kontakt med Dixi?

Det kan hjelpe å snakke litt med de oxo.

Sender masse lykke ønsker og Stå på.

*Forsiktige klemzer*

Takk for svarene jeg fikk av dere på dette innlegget mitt.Det satte jeg veldig stor pris på.

Åssen går det med dere nå for tiden?

Koz fra Victoria

går veldig bra med meg for tiden. Eksamen nærmer seg med storm, men når det gjelder overgrepet så er det bearbeidet for min del. Eneste som gjenstår er rettsaken. Kan bli tøft, men eg står veldig sterkt nå pga at eg har fått lov å snakke veldig mye om det som skjedde, og fått orden på tankene.

Tusen takk for at du spør! Du virker veldig snill du!

*klemmer*

Takk for svarene jeg fikk av dere på dette innlegget mitt.Det satte jeg veldig stor pris på.

Åssen går det med dere nå for tiden?

Koz fra Victoria

De går opp og ned med meg.. men har hatt det ganske oki den siste uka..

Har begynt på medisiner og er sykemeldt for øyeblikket. Men så er jeg kjempe glad for at jeg har Nica her oxo. Hun gjør hverdagen min lysere... :)

Ellers så står jeg på venteliste. Håper å få time om ikke så alt for legne...

Klemmer massssse

Annonse

De går opp og ned med meg.. men har hatt det ganske oki den siste uka..

Har begynt på medisiner og er sykemeldt for øyeblikket. Men så er jeg kjempe glad for at jeg har Nica her oxo. Hun gjør hverdagen min lysere... :)

Ellers så står jeg på venteliste. Håper å få time om ikke så alt for legne...

Klemmer massssse

takk mya!

Men du gjør hverdagen min mye rikere også!

Og det finnes ingen bedre å bli spillegal sammen med :)

*klemmer masse*

Gjest victoria81

går veldig bra med meg for tiden. Eksamen nærmer seg med storm, men når det gjelder overgrepet så er det bearbeidet for min del. Eneste som gjenstår er rettsaken. Kan bli tøft, men eg står veldig sterkt nå pga at eg har fått lov å snakke veldig mye om det som skjedde, og fått orden på tankene.

Tusen takk for at du spør! Du virker veldig snill du!

*klemmer*

Synes du virkelig at jeg virker snill,Det var koselig å høre.

Vil også ønske deg lykke til med rettsaken som du i snart, og håper at det går bra der!

Koz fra Victoria

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...