blad1365380417 Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 er 39 år. Akutt isjasanfall 9.11. for første gang. Forkalkninger i korsryggen påvist i 20-års alder, uten at det har plaget meg nevneverdig (sykmelding). Anfallet ble ekstremt forverret 11.11. med lammelser i begge ben, avføring på vei (hadde nettopp latet vannet) og ekstreme smerter. Dette gikk over i løpet av 2-3 minutter. Siden har tilstanden vært jevnt levelig, jevnt bevegelig, har vært hos lege og fått henvisning til fysio samt litt sykmelding og råd. Ingen nevrologiske utfall , smerteutstråling til venstre ben og nummenhet i foten konstant. Spørsmål: Har det betydning for prognosen at jeg hadde såpass alvorlig anfall 11.11.? Kan forkalkninger forverre prognosen? Vil fysioterapeut oppdage dette? Tror ikke legen skjønte beskrivelsen av rygg-historien min.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81770-rygg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. november 2002 Del Skrevet 15. november 2002 Betydningen av forkalkningen kan jeg ikke avgjøre uten å ha sett bildene og undersøkt deg. Forkalkninger i ryggen er imidlertid en normal aldersforandring. Nå var du jo kun 20 år så hvis det var utbredte forkalkninger var det tidlig. Når forkalkninger omfatter leddet mellom korsbenet og bekkenet så er forklaringen i blant at vedkommende har en revmatiske betennelse her (jeg har imidlertid ikke mistanke om at dette gjelder deg). Anfallet 11.11 er jeg usikker på. Det er uvanlig at trykk på nerver som følge av et prolaps går så fort over, så jeg er litt i villrede. Mitt råd er at du snakker åpent med fysioterapeuten og legen din om dine bekymringer. Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81770-rygg/#findComment-438332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.