Gå til innhold

Ikke noe tar soppen, hva gjør jeg?


Gjest soppmusa

Anbefalte innlegg

Gjest soppmusa

Hei er en jente på bare 20 år som sliter med underlivsproblemer.. Har som regel smerter i underlivet sånn under mensen og utenom. Har også hatt celleforandringer for snart et år siden. Nå har jeg en fryktelig sopp. det klør ikke, men gjør vondt i hele underlivet - stikker og er sårt. Det kommer masse, hvite klumper som nesten tetter igjen helt der nede. Er fryktelig ekkelt! Jeg tok en diflucan i for i gårs, men det ser ikke ut til at et hjelper. Har prøvd alt jeg kan prøve, men blir ikke kvit soppen. er så fortvila over dette. Sexlivet mitt er ødelagt og tankene om at det er noe alvorlig galt med meg er der..

Jeg har fått time hos en spesialist i gynekologi, men det er ikke før i desember. har noen råd om hva jeg kan gjøre? Skal spyle med eddik etterpå - men tviler på at det hjelper. Eller skal jeg bare vente å se om diflucanen virker? Jeg har tatt den en gang før og da ble det borte med en gang.. Det er fortsatt masse guffe som kommer ut og det har ikke hjulpet noe særlig.

Er det mullig å få kronisk sopp som ikke forsvinner?

PS: jeg tar canesten før og etter mensen, vasker meg og smører på canesten etter samleie... Det hjalp litt, men nå er helvete løs igjen! Dette klarer jeg ikke lenger!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hørt noe om at kostholdet kan påvirke underlivet. hold deg unna sukker og søtsaker, og sørg for å drikke yogurt og juice. det er hva jeg har hørt iallefall. noen medikamenter kan også gjøre at man får soppinfeksjon, f.eks p-piller. mabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soppmusa

jeg har hørt noe om at kostholdet kan påvirke underlivet. hold deg unna sukker og søtsaker, og sørg for å drikke yogurt og juice. det er hva jeg har hørt iallefall. noen medikamenter kan også gjøre at man får soppinfeksjon, f.eks p-piller. mabel

hei! Jeg må bare tilføye at jeg nesten aldri spiser sukker, i hvert fall ikke goderi, brus eller kaker. Det er veldig sjelden. jeg går ikke på p-piller og tar ingen medisiner..

Fikk dette for første gang etter jeg gikk på antibiotika intavenøst i 2 uker, men det har bare kommet tilbake igjen og igjen etter det.

tror ikke det har noe med kostholdet mitt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Jeg må bare tilføye at jeg nesten aldri spiser sukker, i hvert fall ikke goderi, brus eller kaker. Det er veldig sjelden. jeg går ikke på p-piller og tar ingen medisiner..

Fikk dette for første gang etter jeg gikk på antibiotika intavenøst i 2 uker, men det har bare kommet tilbake igjen og igjen etter det.

tror ikke det har noe med kostholdet mitt å gjøre.

hei. fint at du spiser lite sukker. det er jo ikke sunt uansett. antibiotika kan kanskje ha vært det som utløste det? er det mulig å få en leges uttalelse på dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soppmusa

hei. fint at du spiser lite sukker. det er jo ikke sunt uansett. antibiotika kan kanskje ha vært det som utløste det? er det mulig å få en leges uttalelse på dette??

Det er ca et år siden jeg gikk på den kuren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ca et år siden jeg gikk på den kuren..

hei igjen! jeg snakket med en lege, og han anbefalte ullevoll sykehus. det er så og si ikke ventetid der. jeg forslår at du snakker med legen din, og får en rekvisisjon i hånda og tar kontakt med ullevoll. vel, forutsatt at du bor i nærheten av oslo selvsagt. legene der er iallefall veldig flinke. det kan jo sikkert være greit å få orden på problemet ditt litt før desember. lykke til! hilsen mabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei soppmusa!

Kjøp en stor sprøyte på apoteket og et stort beger med naturell yogurt. Sprøyt inn yogurten i skjeden. Da nøytraliserer du surhetsgraden og dette kan hjelpe.

Pass på med samleie! Min mann ble smittet med sopp fra meg og det var ikke behaglig for ham heller.

Lykketilklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soppmusa

Hei soppmusa!

Kjøp en stor sprøyte på apoteket og et stort beger med naturell yogurt. Sprøyt inn yogurten i skjeden. Da nøytraliserer du surhetsgraden og dette kan hjelpe.

Pass på med samleie! Min mann ble smittet med sopp fra meg og det var ikke behaglig for ham heller.

Lykketilklem fra

takk for tipset, men har som sagt prøvd alt! yougert har jeg tatt mange ganger, men det hjelper ikke noe. Når ikke diflucan som skal kverke alt sopp hjelper engang!

Vet noen om det finnes nooe annet man får på apoteket som jeg kan prøve mot sopp? Jeg Må få dette bort, det er fryktleig ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flaut II

Hei soppmusa!

Kjøp en stor sprøyte på apoteket og et stort beger med naturell yogurt. Sprøyt inn yogurten i skjeden. Da nøytraliserer du surhetsgraden og dette kan hjelpe.

Pass på med samleie! Min mann ble smittet med sopp fra meg og det var ikke behaglig for ham heller.

Lykketilklem fra

Hvaslags sprøyte er egentlig dette? Hva sier man til de på apoteket når man skal ha en sånn? Hvor ofte skal man sprøyte inn yogurten? Hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har rekvirert en oppdatert artikkel om 'tilbakevendene sopp' for å se om det er noe nytt om en tilstand som det er vanskelig/umulig tilstand å behandle. Jeg skal gi tilbakemelding når jeg har fått sett på artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaslags sprøyte er egentlig dette? Hva sier man til de på apoteket når man skal ha en sånn? Hvor ofte skal man sprøyte inn yogurten? Hvor lenge?

En stor sprøyte uten spiss selvfølgelig. Si at du skal bruke den til lim hvis det er litt flaut.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen! jeg snakket med en lege, og han anbefalte ullevoll sykehus. det er så og si ikke ventetid der. jeg forslår at du snakker med legen din, og får en rekvisisjon i hånda og tar kontakt med ullevoll. vel, forutsatt at du bor i nærheten av oslo selvsagt. legene der er iallefall veldig flinke. det kan jo sikkert være greit å få orden på problemet ditt litt før desember. lykke til! hilsen mabel

Pencilin kan utløse i soppinnfeksjon. Pencilin er lagd av sopp og kan derfor gi forskjellige tilfeller av sopp på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...