Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er ei jente på 22 år som er litt bekymret fordi jeg ikke har hatt mensen på 7 uker. Jeg tok en graviditets test for en uke siden, men den viste negativ. Jeg har alltid hatt regelmessig menstrasjon, bortsett fra når jeg ble gravid med min sønn som nå er 2 år. Et par månder etter han var født fikk jeg tilbake mensen og har hatt den regelmessig frem til nå. Har ikke hatt noen psykiske elles fysisk forandringer den siste tiden heller. Så hva er galt?

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege
Skrevet

til log

Det skjer av og til tilsynelatende uten spesiell grunn at kvinner får slike "hopp" i mens cyclus. Graviditetestesten er sannsynligvis pålitelig, men det kan være en ide å sjekke en gang til. Hvis du får magesmerter eller andre underlivssymptomer bør du kontakte lege, ellers synes jeg du kan se det an 1-2 uker til for å se om mensen kommer spontant tilbake igjen.

• 10 måneder senere...
Gjest (Anonymous)
Skrevet

Jeg vet det er lang tid siden du satte inn innlegget ditt om du var gravid, da din mens var mye forsinket, noe som ellers aldri skjer. Det er likedan med meg nå. Mensen skulle vært her for flere uker siden, og jeg er ALDRI for sen. Likevel er testen negativ. Håper inderlig du kan svare meg, dersom du enda er på dol. Var du gravid da du den gang, i oktober i fjor fikk uteblitt mens? Hva skjedde? Håper inderlig på svar... det er en ekkel situasjon å befinne seg i...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...