Gå til innhold

2.gangsfødende - Når hodet er festet..


hegemor-

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 18.11 ( som er min egen og termin fra UL i uke 8) - og Ul termin 25.11.

Idag kunne jordmor fortelle at at babyens hode hadde festet seg. Jeg ble litt oppglødd av det da. Har jo hørt at hos flergangsfødende så er det ikke alltid at hodet fester seg før fødselen . Hos mange bare en uke eller like før fødselen.

Hva mener du ?

Førstemann festet seg også i uke 37, men jeg gikk 12 dager over beregnet termin.

Prøver å ikke lage meg noen forhåpninger , men klarer jeg la vær...nei! : )

Er liksom første tegnet på at det nærmer seg slutten.

Hvilken andre tegn kan tyde på at det ikke er veldig lenge igjen?

Utolmodig hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag vill inte gjöra dig besviken, men att huvudet är fixerat,(festet) har inget att säga om när förlossningen(födselen) skall starta. Det är riktigt som du säger att huvudet inte fixerar sig förenn förlsooningen har startat, hos en del kvinnor. Det är dock lika vanligt att huvudet är fixerat en stund innan , som hos dig. Det är svårt att säga vilka tecken som kan visa att förlossningen närmar sig. När slemproppen har gått, brukar det inte vara långt kvar. En del kvinnor får mycket förvärkar(kynnere) några dagar inna det är dags. Vi får hoppas att förlossningen snart sätter igång. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...