Gå til innhold

Operasjon og graviditet?


Ewa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg la dette innlegget inn på forum for graviditet, men det er kanskje enda lurere å spørre jordmor (og andre) her...

Jeg skal snart ta to meniskoperasjoner, og vet ikke hvordan bedøvelse eller narkose jeg skal få.

I går begynte jeg på Pergotime for å prøve å bli gravid, og nå lurer jeg veldig på om jeg kan få narkose dersom jeg er gravid.

Jeg er helt nødt til å ta disse operasjonene i løpet av vinteren, så dette krasjer litt!

Er det noen som vil fortelle meg om egne erfaringer med Pergotime.

Jeg går rett på 2 tabl. x 5, og lurer på om det er mye større sjanse for at det blir tvillinger da?

Hvordan kan én kjenne forskjell på overstimulering, og "vanlige" bivirkninger. Pleier bivirkningene å komme fort/ evt. vare etter kuren er avsluttet?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det händer av och till att man gjör akuta operasjoner på gravida. Planlagda operasjoner är dock inte lika vanliga. Ett foster eller ett barn klarar av en narkos bra. Jag tror inte att du kommer att få narkos vid din meniskoperasjon. Ryggbedövning är då mera vanligt och detta är ju bra om du skulle var gravid då. Angående Pergotime så är jag dåligt insatt i dessa. Jag vet dock att du har en liten ökad risk att få tvillingar, än om du skulle bli gravid utan dessa.Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...