Gå til innhold

"dumme jenter"


midtimellom

Anbefalte innlegg

Hei dere.

I går hadde jeg en medarbeider samtale med min ganske nye sjef. der kom det frem en del ting som jeg ikke klarer å slutte å tenke på.

Jeg er 19 år og jobber som lærling i et fag der jeg har mye med kunder å gjøre.

Det begynte med at min sjef sa at han syntes jeg hadde litt igjen før jeg hadde helt taket på kundebehandlingen.

Greit nok. - Grunnen til dette var at jeg blir så ivrig at jeg omtrent skremmer bort kunden, mente han...

Også sa han at det kan få meg til å virke, i bestefall som UNG og lovende, eller bare UNG...(og dum?)

Han sa: Du er jo en ung jente med lyst langt hår og sånt, så du har jo allerede så mye som taler til at du er UNG(?).

Det jeg forsto det som var at "unge jenter med lyst langt hår" er dumme til det motsatte er bevist. Jeg vet at dette er hans trange synspunkt og sier mer om han enn om meg og at en person med slike fordommer må ha gått glipp av en del...

Men det jeg lurer på er om det er "lov" å si dette til en ansatt eller som jeg er, en lærling.

Det er jo klart at ikke jeg er utlært i kundebehandling, da jeg for det første har en god stund igjenn av læretiden min og at kundebehandlig bare er en liten del av faget.

Det hører ogå med til historien at jeg jobber sammen med en voksen dame, som klart har mer erfaring med å prate (riktig) med andre. Og jeg vet at han samenligner meg med henne.

Jeg sitter ihvertfall igjen veldig provosert og faktisk ganske usikker på hvordan andre oppfatter meg, merker at jeg veier ordene mine nøye i dag, for å ikke virke UNG??? eller dum.

Jeg er en utadvent og energisk person, og prater sikkert for mye...men jeg er på langt nær dum!

Jeg er ganske skuffa og såret, samtidig som jeg ser at dette er i hovedsak hans problem.

Vil gjærne høre andres synspunkt på denne utalelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...