Gå til innhold

For mye press, hva nå?


Gjest af

Anbefalte innlegg

Jeg har muligens gjort en av de store tabbene i mitt liv.

I mange år har jeg lett etter den perfekte kvinnen. Med perfekt så mener jeg perfekt for meg. Jeg har hatt en klar ide om hva jeg ser etter og hva som skal til for å gjøre meg lykkelig.

Av denne grunn har jeg hatt få forhold, en tabbe andre kanskje kan lære av.

For det som skjedde når jeg endelig ble sammen med denne jenta som passet perfekt var at jeg ble for lykkelig og for intens for henne. Vi hadde det kjempefint sammen, hun strålte og smilte og hoppet opp og ned av energi, men hun fikk også panikk.

Hun var nylig kommet seg ut av et forhold med en svært sjalu type som ville kontrollere alt hun gjorde. Han likte ikke en gang at hun brukte tid på venner i stedet for han.

Jeg tror at, på grunn av min intensitet og iver, hun har tillagt meg egenskaper fra x'en. For hun følte press og at hun mistet friheten sin. Hun synes nok også jeg virket for seriøs og at jeg ga mer en hun kunne go tilbake.

Sannheten er at jeg var overlykkelig, men hadde ingen intensjoner om å planlegge noe fremtid ennå. Jeg kjenner henne tross alt ikke så godt og har brent meg på å forlove meg for tidlig n gang tidligere i mitt liv. Jeg har heller ingen intensjoner om å ta fra henne tid fra andre ting hun ønsker.

Det jeg rett og slett vil er å bli riktig godt kjent med henne.

Men presset ble for stort og hun slo opp.

Jeg ønsker meg selvfølgelig en ny mulighet hos henne, men vet ikke hva jeg skal gjøre.

Derfor håper jeg at jeg kan få noen gode råd her.

Alternativer slik jeg ser det:

1) Holde meg helt unna og la henne ta initiativ til kontakt. Jeg tror ikke jeg klarer det.

2) Gjøre småting for henne, smigre henne og vise henne at jeg savner henne. Det jeg er redd for er at dette fortsatt skal virke påtrengende og skremme henne mer.

3) Bare være en venn som alle andre venner. Holde kontakt men unngå ting som viser at jeg synes hun er spesiell og at jeg savner henne som kjæreste.

Folkens, denne jente er en 'once in a lifetime' tror jeg. Kom med gode forslag eller gode råd angående mine alternativer.

Hilsen en frustrert og forelska

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler med deg kjærligheten er ikke lett og skal heller ikke være lett, da gjør man bare feil valg....

Noe forslag til hva du kan gjøre har jeg vel egentlig ikke men forslag nr 3 er vel det beste..

Poenget er å vise henner din personlighet for hvis hun akkurat har kommet ut av et dårlig forhold er det veldig lett å bare se det samme i andre, gi henner litt rom men vis din interesse, vis at du liker henner som venn....

Et ordtak sier:

"Et vennskap kan bli til kjærlighet men kjærlighet kan aldri bli til vennskap"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-jeg tror nok at du har funnet grunnen til at hun slo opp, vi jenter liker å ha det seriøst, men ikke for tidlig i forhold, da får vi som du nevnte - panikk!

Prøv å være rundt henne, uten at det er henne du er sammen med, har dere felles venner?

Og vær "kul" ikke vær på knærne etter henne, da stikker hun videre, vær litt hard to get...din myke side trenger ikke å vises før du har henne.

Og bare i posjoner i starten, jenter digger gutter med LITT attitude og selvgodehet, som de tror de ikke kan få...

Ver grei og forståelsesfull, men samtidig hard to get...men vær tilgjengelig og tilstede, så hun kan se hvordan du blomstrer!

Lykketil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ikke vise henne det du har skrevet her da?

Ellers så ville jeg har valgt en variant av nr 3. Holdt meg i nærheten, men ville samtidig ha gitt små små signaler om at jeg savner henne og fortsatt var glad i henne.

Signalene bør være så små at hun blir nysgjerrig på hva det er.

Lykke til:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ikke vise henne det du har skrevet her da?

Ellers så ville jeg har valgt en variant av nr 3. Holdt meg i nærheten, men ville samtidig ha gitt små små signaler om at jeg savner henne og fortsatt var glad i henne.

Signalene bør være så små at hun blir nysgjerrig på hva det er.

Lykke til:-)))

Jeg har tenkt på å maile henne noe slik som dette. Jeg har fortalt det til henne muntlig, men det blir veldig flyktig. Hun var lei seg men også lettet da hun hadde gjort det slutt med meg.

Jeg har veldig lyst til å gjøre ting for henne og vise henne hvem jeg er, for eksempel ved å skrive til henne med det som står i dette innlegget. Det jeg er livredd for er at det skal virke mot sin hensikt og at hun føler at jeg gjør det bare for å bli sammen med henne igjen.

Det jeg prøver å si er at jeg vet ikke om ting jeg vil gjøre vil virke som press eller om det vil sjarmere henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-jeg tror nok at du har funnet grunnen til at hun slo opp, vi jenter liker å ha det seriøst, men ikke for tidlig i forhold, da får vi som du nevnte - panikk!

Prøv å være rundt henne, uten at det er henne du er sammen med, har dere felles venner?

Og vær "kul" ikke vær på knærne etter henne, da stikker hun videre, vær litt hard to get...din myke side trenger ikke å vises før du har henne.

Og bare i posjoner i starten, jenter digger gutter med LITT attitude og selvgodehet, som de tror de ikke kan få...

Ver grei og forståelsesfull, men samtidig hard to get...men vær tilgjengelig og tilstede, så hun kan se hvordan du blomstrer!

Lykketil!

Desverre er nok eneste muligheten for å være rundt henne, å være sammen med henne.

Med unntak av det miljøet hvor vi traff hverandre til å begynne med selvfølgelig, men det er ikke noe sted man er til daglig.

Min myke side har hun absolutt sett den korte tiden vi var sammen, slik er jeg veldig åpen.

Skal jeg late som om jeg ikke vil ha henne, så må jeg rett og slett la vær å ta kontakt og da er jeg avhengig av at hun tar kontakt med meg. Det blir i praksis alternativ 1 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler med deg kjærligheten er ikke lett og skal heller ikke være lett, da gjør man bare feil valg....

Noe forslag til hva du kan gjøre har jeg vel egentlig ikke men forslag nr 3 er vel det beste..

Poenget er å vise henner din personlighet for hvis hun akkurat har kommet ut av et dårlig forhold er det veldig lett å bare se det samme i andre, gi henner litt rom men vis din interesse, vis at du liker henner som venn....

Et ordtak sier:

"Et vennskap kan bli til kjærlighet men kjærlighet kan aldri bli til vennskap"

Det er nok dette jeg heller mest mot selv. Jeg har veldig lyst til å gjøre de små ekstra tingene som viser at hun er noe spesielt, men jeg er redd for at det skaper mer press i stedet for å være sjarmerende.

Jeg er også redd for å gjøre ting som minner henne om x'en. Men siden jeg ikke kjenner han så vet jeg ikke hvordan han er.

Det er ikke lett, men takk til deg Billy, I know og mrxx for svar så langt. Det er fornuftige ting hos dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei frustrert og forelska!

Jeg leste brevet ditt med interesse. Dessuten er det bra med flere gutter og menn i samlivsforum.

Kjærsting og parforhold er en vanskelig balanse. Ikke for mye og ikke for lite. Gi og ta i passelig mål.

Det du har erfart og satt på trykk , vil jeg håpe kjæresten din vil lese. Og uansett, om du ikke blir partneren hennes igjen, tror jeg du har lagt et solid grunnlag for flere gleder i fremtiden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innlegget ditt af!

Jeg var også sånn i mitt siste forhold, og nå skjønner jeg hvorfor ting gikk som de gikk og hvorfor hun trakk seg unna.... men jeg har nok dessverre skremt henne for godt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innlegget ditt af!

Jeg var også sånn i mitt siste forhold, og nå skjønner jeg hvorfor ting gikk som de gikk og hvorfor hun trakk seg unna.... men jeg har nok dessverre skremt henne for godt.....

Fint at andre kan lære noe av mine feil. Synd at det virkelig er for sent.

Den viktigste lærdommen for meg er nok at man må ta det 100% alvorlig når ei jente sier at hun føler at det kan bli for mye for fort.

Hun virka kjempeglad når hun var sammen med meg, men alikevel ville hun ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frustrert og forelska!

Jeg leste brevet ditt med interesse. Dessuten er det bra med flere gutter og menn i samlivsforum.

Kjærsting og parforhold er en vanskelig balanse. Ikke for mye og ikke for lite. Gi og ta i passelig mål.

Det du har erfart og satt på trykk , vil jeg håpe kjæresten din vil lese. Og uansett, om du ikke blir partneren hennes igjen, tror jeg du har lagt et solid grunnlag for flere gleder i fremtiden din!

Hun kommer ikke til å lese det her, da måtte i såfall jeg fortelle henne om dette stedet først.

Men jeg lurer sterkt på å sende henne et langt brev. Men foreløpig skal jeg prøve å holde igjen og se om noe skjer fra hennes side først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frustrert og forelska!

Jeg leste brevet ditt med interesse. Dessuten er det bra med flere gutter og menn i samlivsforum.

Kjærsting og parforhold er en vanskelig balanse. Ikke for mye og ikke for lite. Gi og ta i passelig mål.

Det du har erfart og satt på trykk , vil jeg håpe kjæresten din vil lese. Og uansett, om du ikke blir partneren hennes igjen, tror jeg du har lagt et solid grunnlag for flere gleder i fremtiden din!

Hei,

Jeg lurer på å skrive et lengre brev til henne med det jeg skrev her som noe av innholdet.

Men jeg tror jeg skal prøve å holde igjen en liten stund først. Men dagene er lange.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at andre kan lære noe av mine feil. Synd at det virkelig er for sent.

Den viktigste lærdommen for meg er nok at man må ta det 100% alvorlig når ei jente sier at hun føler at det kan bli for mye for fort.

Hun virka kjempeglad når hun var sammen med meg, men alikevel ville hun ikke mer.

Jepp, jeg hørte akkurat det samme fra henne og var nok ikke flink nok til å lytte... og nå må jeg finne meg i at jeg mistet drømmeprinsessen pga av det..... en sånn sjanse dukker aldri opp igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja-jeg tror nok at du har funnet grunnen til at hun slo opp, vi jenter liker å ha det seriøst, men ikke for tidlig i forhold, da får vi som du nevnte - panikk!

Prøv å være rundt henne, uten at det er henne du er sammen med, har dere felles venner?

Og vær "kul" ikke vær på knærne etter henne, da stikker hun videre, vær litt hard to get...din myke side trenger ikke å vises før du har henne.

Og bare i posjoner i starten, jenter digger gutter med LITT attitude og selvgodehet, som de tror de ikke kan få...

Ver grei og forståelsesfull, men samtidig hard to get...men vær tilgjengelig og tilstede, så hun kan se hvordan du blomstrer!

Lykketil!

Jeg leser disse rådene ganske mange steder, og er et poeng jeg sliter med. Selv er jeg en person som liker å åpne meg og viser heller en myk side enn en hard side. Til gangs har jeg erfart at jenter ikke takler slike typer, og jeg fatter ikke hvorfor? Er det virkelig slik at man velger parter for å ha en å vise seg fram med og ikke en som er kjærlig og tenker på den andre sine behov (selvfølgelig med grenser).

Har lest om dette og det kalles "nice guy syndrome" på engelsk. Skulle gjerne spilt hard to get, men føler meg ikke særlig komfortabel i en slik rolle.

Vanskelig å endre seg vettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser disse rådene ganske mange steder, og er et poeng jeg sliter med. Selv er jeg en person som liker å åpne meg og viser heller en myk side enn en hard side. Til gangs har jeg erfart at jenter ikke takler slike typer, og jeg fatter ikke hvorfor? Er det virkelig slik at man velger parter for å ha en å vise seg fram med og ikke en som er kjærlig og tenker på den andre sine behov (selvfølgelig med grenser).

Har lest om dette og det kalles "nice guy syndrome" på engelsk. Skulle gjerne spilt hard to get, men føler meg ikke særlig komfortabel i en slik rolle.

Vanskelig å endre seg vettu!

hei supernullet

Høres ut som om vi sliter med akkurat det samme.

Hard to get har jeg ikke planer om å spille. Men neste gang jeg finner ei som er verdt å satse på så skal jeg ikke være så åpen og ærlig, men bare leke til å begynne med.

Jeg tror at vi oppfattes for for seriøse. Riktignok er jeg seriøs, men på den måten at jeg ikke går inn i et forhold om jeg ikke synes dama virkelig har noe jeg liker. Jeg må ha troa på at det kan være ei dame jeg kan satse livet på. Men det betyr ikke at jeg har bestemt meg der og da at dette er dama. Og jeg tror at det er denne lille forskjellen som er vanskelig å plukke opp for jentene.

Jeg håper det blir en neste gang snart, og da skal jeg prøve å ikke la meg rive med.

Lykke til til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...