Gå til innhold

Bitestikkelbetennelse?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en meget aktiv mann på 37 år, som trener mye - faktisk opp til tre-fire ganger i uka iform av noe løping, tennis, men avgjort aller mest sykling (i marka). Jeg har de siste to månedene slitt med til dels sterke smerter i venstre pung, som ofte forplanter seg videre ned i venstre bein, venstre glutalregion og delvis venstre side av ryggen. Smertene var og er fortsatt til tider så store at jeg må benytte smertestillende (Paracetamol eller Brexidol). Pungen viser lite tegn til hevelse, er ikke synlig rød, forårsaker ikke feber og smertene kommer i perioder. Kan faktisk variere med flere dagers mellomrom. Men reagerer ved irritasjon som feks. mye berøring. Straks jeg kjente disse smertene, gikk jeg til min fastlege. Han kunne ikke konstatere hva det kunne være, så diagnosen forble teoretisk inntil jeg fikk undersøkt problemet med ultralyd. Etter undersøkelsen med ultralyd, fant man ingenting som kunne tyde på noe unormalt. Min fastlege konkluderte derfor med at diagnosen var bitestikkelbetennelse, etter at han bla. konsulterte med en urolog. Blodprøven fra første undersøkelse viste ingen tegn på kjønnssykdom, og hevningen var svært lav. Startet derfor med en antibiotikakur der først tetrasyclin ble forsøkt. Dette er et medikament jeg har benyttet tidligere uten som spesiell form for suksess. Gikk alikevel på en fjortendagers kur, uten noe merkbart positivt resultat. Returnerte derfor til min fastlege, som skrev ut ny antibiotika - Ciproxin. Dette medikamentet har jeg nå benyttet i snart tre uker, og fortsatt er både smertene og symptomene tilstede med noe varierende grad. Jeg synes nå at dette tar veldig lang tid, og utålmodigheten er selvsagt stor. Mine spørsmål er derfor følgende:

- kan det her være snakk om andre typer diagnoser, selvom ultralyden ikke viser antydning til noe annet (som årebrokk, svulst, etc.)?

- hvor lang tid pleier en slik betennelse å være så aktiv slik jeg opplever det?

- bør jeg forsøke andre former for medikamenter for å behjelpe situasjonen, evt. konsultere med en urolog (spesialist)?

- hvordan kunne jeg få en evt. bitesikkelbetennelse når den ikke skyldes en kjønnssykdom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82009-bitestikkelbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...