Gå til innhold

Medisinering

Anbefalte innlegg

Min mann hadde hjerteinfarkt siste sommer. Samtidig ble det konstatert at hjertekapasiteten bare er 50%. Fikk operasjon på Feiring i februar - utskifting av årer fra beinet. Kolesterolet og blodtrykket var for høyt. Nå går han på Albyl E, Lipitor, Selozok, Triatec og Amaryl, da det på Feiring ble konstatert Diabetes2. Nå er han begynt på vegankost, slik at han unngår egg, melk, sukker, fett og animalsk kost.

Mitt spørsmål er derfor:

Hans kolesterol er 4 og blodsukkerprosenten 6,5. Trenger han å fortsette med den medisin han nå går på, når han gjennom kosten gjør hva han kan for å senke kolesterolet, det høye blodtrykket (husker ikke hva det er på nåværende tidspunkt) og ikke bruker sukker og minimalt med sukkerholdige frukter (f.eks. dadler, rosiner og fikner)?

Takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82044-medisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du krysse av på at du ønsker svar fra lege, samt betale en sum på 150 (???)kr.

Min mening er uansett at dere bør ta det opp med aktuell fastlege som best kjenner til pasienten

Du kan vel skjønne at det har vi gjort, og at jeg ikke er tilfreds med svaret, da jeg mener det kan være noen bivirkninger (som vi allerede har sett og gjort legen oppmerksom på) som kan oppstå når du fortsetter å ta f.eks. kolesterolsenkende medisin når du har et bra kolesteroltall. Men har nå prøvd å få time hos en lege som skulle ha litt mer greie på kosthold mm. La ikke merke til at man skulle x av for om man ville ha svar fra en lege og at det kostet noe, før neste gang jeg gikk inn og sjekket.

Hei og takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82044-medisinering/#findComment-449135
Del på andre sider

Du kan vel skjønne at det har vi gjort, og at jeg ikke er tilfreds med svaret, da jeg mener det kan være noen bivirkninger (som vi allerede har sett og gjort legen oppmerksom på) som kan oppstå når du fortsetter å ta f.eks. kolesterolsenkende medisin når du har et bra kolesteroltall. Men har nå prøvd å få time hos en lege som skulle ha litt mer greie på kosthold mm. La ikke merke til at man skulle x av for om man ville ha svar fra en lege og at det kostet noe, før neste gang jeg gikk inn og sjekket.

Hei og takk for svar

Hvilke bivirkninger da? Jeg er sykepleierstudent og fant dette interessant,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82044-medisinering/#findComment-453897
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...