Gjest fremdeles redd, men optimist Skrevet 16. november 2002 Skrevet 16. november 2002 For en god stund siden nå skrev jeg innlegg om sønnen min. http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1067174 Nå er han ferdig utredet og innlagt på ubestemt tid. Diagnosen er paranoid schizofren. Vi var veldig i tvil om vi våget tvangsinnleggelse (redd for å miste han for godt), men etter ditt svar skjønte vi at noe må gjøres og det litt fort. Han hadde en dom på seg og med vår sønns samtykke gikk vi inn for å gjøre om soningen til psykiatrisk behandling. Jeg tror sønnen vår så det litt som å "lure" myndighetene og slippe vanlig soning på den måten, men nå som han har blitt bedre ser han selv at han har vært veldig syk og er motivert for videre behandling! Vi har bedre kontakt med ham nå enn vi har hatt siden han var i 18-årsalderen. Endelig kan man snakke med han uten at alt han sier er helt på viddene (selv om en del av det fremdeles er ganske merkelig). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.