Gå til innhold

"dumme" spørsmål fra en uvitende


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

HVOR MANGE forsøk får man nåtildags? Har det noe å si at man har et barn fra før? Varierer det fra sted til sted?

Antar at man kan prøve privat hvis det ikke går med "offentlig" hjelp, hvordan fungerer alt dette i praksis egentlig?

Og hvor lang tid pleier det å gå fra egguttak til man setter dem inn?

Tusen takk til den som gidder å svare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

først, det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar!hehe

Man får 3 forsøk for den nette sum av kr 18.000,- her i norge.

Først går du på spray for å nedregulere syklusen din. Så får du en mens, deretter starter du på sprøyter som du går på i ca 1 ukes tid, deretter er det UL, og fastsetting om når du skal sette eggløsningsprøyta, og når uttak blir. ca 2 dager etter at du har satt eggløsningsprøyta skal du hente ut eggene, så går det alt fra 2 til 3 dager til du får satt dem inn igjen....vel og merke om det er noe å sette inn...

Selv har jeg ikke noe særlig med info ang. private klinikker, men jeg antar at man kan søke privat om det offentlige ikke gir resultat, men jeg tror at du må betale om på nytt igjen da...er ikke helt sikker. Ang. om du har barn fra før, tror ikke det skal ha noe å si..

Vel håper du kanskje ble litt klokere???

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

først, det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar!hehe

Man får 3 forsøk for den nette sum av kr 18.000,- her i norge.

Først går du på spray for å nedregulere syklusen din. Så får du en mens, deretter starter du på sprøyter som du går på i ca 1 ukes tid, deretter er det UL, og fastsetting om når du skal sette eggløsningsprøyta, og når uttak blir. ca 2 dager etter at du har satt eggløsningsprøyta skal du hente ut eggene, så går det alt fra 2 til 3 dager til du får satt dem inn igjen....vel og merke om det er noe å sette inn...

Selv har jeg ikke noe særlig med info ang. private klinikker, men jeg antar at man kan søke privat om det offentlige ikke gir resultat, men jeg tror at du må betale om på nytt igjen da...er ikke helt sikker. Ang. om du har barn fra før, tror ikke det skal ha noe å si..

Vel håper du kanskje ble litt klokere???

mvh

Hei,

Vi går privat, og får dekket medisinene for inntil tre forsøk (15.000). Men, selve behandlingen betaler vi selv, og prisene her varierer litt (men ikke så mye) ut fra hvor du tar forsøket. Det finnes en liste på FUB sine hjemmesider (www.fub.no), den er ikke 100% oppdatert pr i dag, men gir deg en liten pekepinn og så kan du jo sjekke videre prisern på klinikkene sines hjemmesider.

Hvor mange forsøk du velger å ta (eller trenger) avgjør du selv, men det offentlige dekker ikke mer enn 15.000 i medisiner for 3 forsøk, og 3.000 i poliklinisk behandling dersom du tar det via det offentlige. Alt overskytende går av egen lomme (eller bankens om du velger å ta opp lån)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...