gja1365380418 Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Hei! Jeg er en dame i begynnelsen av 50.årene. Jeg har arbeidet i helsevesenet(hjelpepleier) i 26 år. Jeg har i mange år vært plaget av hodepine og smerter i nakken. Da jeg var i begynnelsen av 20.årene var jeg med i en rundhvelving med bil, men ble ikke skadet ,bortsett fra at jeg ikke har følt meg trygg i trafikken (slitsom for andre sjåfører når jeg sitter på) Vet ikke om denne ulykken kan ha noe med mine plager og gjøre. Så for 7 år siden kom jeg i en kollisjon hvor min bil ble truffet på ve.forskjerm og bilen ble slengt rundt slik at den stoppet mosatt vei enn jeg kom. Jeg var til røntgen fordi jeg hadde smerter i brystet og følte meg stiv i nakken/armene. Bilder viste brudd i brystbenet Jeg hadde fryktelig vondt i flere uker, men ble da frisk igjen.Det var bilbeltet som forårsaket bruddet. Vet ikke hvordan det hadde gått uten det. Fra den tid har hodepinen bare blitt verre og verre, og det har gått med mye paracet. Men allikevel er det nakkesmerter som gir meg de største plagene.De ender ofte opp med påfølgende hodepine.De siste par årene har jeg fått tiltagende murrende verk i armer/hofter og legger.Jeg blir fort sliten i armer og føler meg veik i hendene Jeg synes disse smertene er ekstra plagsomme ved overgang fra kaldt vær og til mildvær.Var i syden i 14 dager i september og hadde ikke smerter , men stivnet i hoftene hvis jeg gikk for lenge av gangen eller satt for lenge. Måtte stå og tråkke for å komme igang. Dette er noe jeg ofte har. Jeg har tenkt på om jeg har en form for reumatisme, men jeg har vært hos lege og tatt noen blodprøver, men de viser ikke noe unormalt. Av faste medikamenter bruker jeg kun trisekvens for overgangsplager. Jeg har fått en type medikament som heter Maxalt Rapitab som jeg skal prøve da legen min tror at det kan være migrene jeg har. Disse har jeg prøvd to ganger. Den ene gangen var hodepinen borte i løpet av ca. 15 min. Den andre gangen jeg prøvde de ble jeg ikke særlig hjelpen. Da varte hodepinen til neste dag. Men jeg tror at jeg har migrene, men at det også er en spenningshodepin som er ute og går, slik at det er vanskelig å skille disse. Jeg har vært til ct.røntgen av cervicalkolumna. Den viste degenerative forandringer med begynnende osteochondrose c5/c6 og moderat spondylose. Mr viste at spinalkanalen var ok og ingen prolaps. Minimale degerative forandringer med noe nedsatt signalintensitet i T2-vektet sekvenser i enkelte av de cervikale skiver og i tillegg litt høydereduksjon av 5.skive. Forøvrig var det intet å bemerke. Jeg vet ikke om dette kan ha noe med mine plager og gjøre. I de siste par mnd. har jeg også hatt en tendens til svimmelhet, ikke spesielt ved gange, men har merket dette mens jeg har vært i ro? Dette er noe jeg faktisk synes er ubehagelig og litt skremmende Jeg arbeider i 80% stilling ved en avdeling som heldigvis ikke har så mye tunge løft, men det er mye ståing/gåing. Jeg vet ikke helt om min konsentrasjon er helt på topp. Dette ble et langt brev, men det er ofte slik at en føler ikke at en får fram det en skal huske menst en er hos legen. Da er det greit å få det ned på papiret. Er det noen av dere fagpersoner som kan gi meg noen råd eller svar på dette, så vil jeg bli svært takknemlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82144-brennende-smerter-i-nakkearmerhofterben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg synes det er vanskelig å gi deg en vurdering av dette uten å undersøke og snakke med deg og beklager derfor at jeg ikke kan være til hjelp. Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82144-brennende-smerter-i-nakkearmerhofterben/#findComment-441508 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rwt Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hei. Kansje noe av dette kan virke. 1. Kjøp et elektrisk varme teppe eller en olje ovn og et tids ur.(ca 350 kr) Monter dette under madrassen eller senga. Bruk tidsuret til og starte varmen mens du sover prøv deg fram med varme og tid. 2. Prøv med 4 dobbel dose tran i en perjode. 3. Lån på bibloteket eller kjøp boka Blotype dietten. Følg dietten så får du et bedre blodomløp. Spis mat etterdin blotype ,mat som er medisinsk for kroppen. 4. Drikk imsdal eller renset vann 5. Soneterapi er bra eller akepunktur. Søk på kvasir fibromyalgi og reumatisme les og lær. kansje forsviner smertene , midt forslag er å prøve alt dette samtidig. Hvis du blir bra så kan du avikle et og et alternativ. Dette kan hjelpe. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82144-brennende-smerter-i-nakkearmerhofterben/#findComment-441601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.