Gå til innhold

Hodet festet el. ikke


Live

Anbefalte innlegg

Min faste lege tok GU+UL på meg og kunne fastslå at hodet ikke var festet ennå, samme dag var jeg hos jordmor og hun sa at hodet var festet? Hva tror du er riktig? På UL kunne han se at babyen lå med ryggen helt mot høyre side og bena mot venstre side, hodet stod litt skjevt i bekkenet sa han. Må babyen ligge med hodet rett ned når han har festet seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Huvudet kan ligga på olika sätt ned i beckenent när det är fixerat(festet). Det vanligaste är att barnet ligger med ryggen lite snett uppåt mot mammans mage.Huvudet kommer då att ligga lie snett ned i beckenet. Vem som har rätt av dina undersökare , vet inte jag. Det har ivarje fall ingen betydelse om huvudet är fixerat eller inte.Hos en del kvinnor så fixerar sig inte barnet, förenn förlossninegn(födselen) har startat. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...