Gå til innhold

Prostatitt og Klamydia

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg var oss legen, fikk diagnostisert Klamydia. Fikk 5-dagers kur med Bactidox (er i utlandet).

Kommer tilbake for aa sjekke meg igjen, har naa moderate smerter i "nedre mageregion". Legen sier jeg er kvitt Chlamydia (etter urintest), men at jeg naa har betennelse i Prostata. Faar ny 10-dagers antibiotika kur. Denne hjalp noe mot smertene, men de forsvant ikke helt. (Naa, to uker senere, har jeg vært smertefri i fem dager).

Spørsmaal: Er jeg fremdeles smittet med Klamydia, om det er denne som har foraarsaket prostatitten? Er jeg "smittefarlig"?

Jeg har lest paa internett (www.prostatitis.org/chlamydia) om dette, men finner ikke/forstaar ikke svar der.

Er det sannsynlig at Klamydia har foraarsaket prostatitten?

Jeg kan nevne at jeg hadde hatt "litt ubehag" i samme omraade tidligere, etter en episode der jeg var veldig tissetrengt uten aa gaa paa do. Smertene jeg fikk etter jeg begynte med Bactidox, var litt verre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8216-prostatitt-og-klamydia/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det er mange leger i Norge og utlandet som vet at klamydia kan forårsake prostatitt. En undersøkelse på Rikshospitalet i Oslo viste at mange menn med prostatitt har en klamydia infeksjon. Det er mange publiserte artikler som bekrefter dette. Grunnen er ganske enkel - at en infeksjon som starter i urinrøret har lett å spre seg oppover, bl. a til prostata. Diagnosen er ikke alltid lett og bør være basert på en sædprøve hvor man påviser antistoff mot klamydia (kan utføres f.eks.på Andrologisk Senter,Skøyen,Oslo. Behandlingen med et egnet antibiotika varer ca 1 måned da prostatakjertelen er vanskelig for antibiotika å konsentrere seg i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8216-prostatitt-og-klamydia/#findComment-43994
Del på andre sider

Det er mange leger i Norge og utlandet som vet at klamydia kan forårsake prostatitt. En undersøkelse på Rikshospitalet i Oslo viste at mange menn med prostatitt har en klamydia infeksjon. Det er mange publiserte artikler som bekrefter dette. Grunnen er ganske enkel - at en infeksjon som starter i urinrøret har lett å spre seg oppover, bl. a til prostata. Diagnosen er ikke alltid lett og bør være basert på en sædprøve hvor man påviser antistoff mot klamydia (kan utføres f.eks.på Andrologisk Senter,Skøyen,Oslo. Behandlingen med et egnet antibiotika varer ca 1 måned da prostatakjertelen er vanskelig for antibiotika å konsentrere seg i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8216-prostatitt-og-klamydia/#findComment-50870
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...