Gjest ikke undertegnet Skrevet 18. november 2002 Skrevet 18. november 2002 Jeg har begynt i en jobb for en halvannen uke siden som jeg ikke takler. Jeg skal si opp og har 14 dager oppsigelses frist. Men jeg orker ikke å være der de 14 dagene heller. Har jeg lov til å sykemelde meg i oppsigelses perioden,og har jeg da rett på sykepenger? 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 18. november 2002 Skrevet 18. november 2002 Arbeidstakere har rett til sykepenger med 100 % av brutto arbeidsinntekt fra og med første fraværsdag. Arbeidsgiveren er forpliktet til å betale sykepenger i de første 16 dagene (arbeidsgiverperioden). Det er en forutsetning at arbeidstakeren har vært ansatt i minst 14 dager før arbeidsuførheten inntrer. Fra og med 17. dag overtar trygdekontoret utbetalingen med inntil seks ganger grunnbeløpet i folketrygden (1G = kr 54 170 pr. 1. mai 2002) pr. år. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 18. november 2002 Skrevet 18. november 2002 Du kan si opp og sykmelde deg i oppsigelsetida etterpå. Ville vært litt trist for en som skulle begynne i ny jobb og ble syk, måtte da jobbe lenger i gamle jobben og dermed skofte første tida i den nye jobben. 0 Siter
Nyco Skrevet 18. november 2002 Skrevet 18. november 2002 Hvorfor takler du ikke jobben? Og kan du vite det etter ei og ei halv uke?? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.