TRISTIAN Skrevet 18. november 2002 Skrevet 18. november 2002 ...blir mye skriving dette,men jeg tenkte litt videre på kognitiv terapi - nå er det ikke meningen å være negativ , men betyr å " snu" tankeprosessen nødvendigvis at man lærer å takle seg selv og andre mennesker på en ny måte ? Eller går det mer i retning av å akseptere det faktum at man er alene...akseptere sine egne feil i den grad at det blir..naturlig å være alene..? -en følelse av nederlag begynner å gry i meg... 0 Siter
becky1365380394 Skrevet 18. november 2002 Skrevet 18. november 2002 Det handler nok om det første. kan ikke se at det kommer noe fruktbart ut av å akseptere de problemer som holder en nede, hva har man da å strekke seg mot. Det blir det samme som å kalle seg et ferdig menneske...sånn er jeg liksom, og det er det ingen ting å gjøre med. da har man jo tapt da...hva er vel vitsen uten håpet om at ting bare kan bli bedre? 0 Siter
TRISTIAN Skrevet 19. november 2002 Forfatter Skrevet 19. november 2002 Det handler nok om det første. kan ikke se at det kommer noe fruktbart ut av å akseptere de problemer som holder en nede, hva har man da å strekke seg mot. Det blir det samme som å kalle seg et ferdig menneske...sånn er jeg liksom, og det er det ingen ting å gjøre med. da har man jo tapt da...hva er vel vitsen uten håpet om at ting bare kan bli bedre? ja, var nettopp det jeg mente...var redd å for å bli bedt om å "kapitulere"... Hadde isåfall valgt en annen måte å gjøre det på....:-( 0 Siter
vicca Skrevet 19. november 2002 Skrevet 19. november 2002 ja, var nettopp det jeg mente...var redd å for å bli bedt om å "kapitulere"... Hadde isåfall valgt en annen måte å gjøre det på....:-( Jeg har hatt - pg har vel også fortsatt- en del mestringsstrategier som ikke er helt bra. Dvs at jeg i en gitt situasjon ofte vil handle selvdestruktivt. Vi jobber mye med å finne nye måter jeg kan tenke på, slik at jeg neste gang jeg kommer i den samme situasjonen, ikke vil skade meg selv. Så det blir vel å snu tankeprosessene. Men du...hvis ikke du føler at den formen for terapi er noe for deg, så finnes det andre. Våg å være kritisk, still krav til både behandler og behandlingsmåte. Får du et opplegg som passer for deg er sjansen enda større for at du vil få det bedre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.