Gjest Jeanne Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 Jeg er en kvinne i begynnelsen av 30-årene, og har lenge slitt med magen. Nå har jeg hatt løs mage i over en måned og begynner og bli bekymret.Jeg har ofte vondt i tarmen nede på venstre side, og jeg føler meg sulten. Tidligere historie: For ca. 5 år siden slet jeg med sterke magesmerter som ble tydelig forverret med bl.a melkeprodukter.Fikk ett anfall der jeg ikke kunne stå oppreist.Legen i USA sa det var "kramper i tarmene." Jeg levde et ekstremt aktivt liv og har aldri vært flink med matvanene. Mye kaffe har det blitt (røyk også). De siste årene så har det syntes som om jeg har dårlig mage mere enn de fleste ca 4 ganger i måneden og jeg har ikke funnet noen sammenheng med mat. Jeg har i det siste prøvd å gå ned i vekt, etter 2 barnefødsler. Dette ved å kutte ned på fettinhold i maten- ikke på noe vis en sultekur. Tvert imot har jeg prøvd å spise flere måltider med lavere kalori innhold. Jeg har hatt blødninger i endetarmen, men i forbindelse med svangerskap. Hva er dette? Jeg er redd det er kreft-tror du det? Kan det være kaffe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8242-mageproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 3. november 2000 Del Skrevet 3. november 2000 Det kan ha vært "irritabel tykktarm"legen i USA mente,og dette er ofte et symptom på stress passende til den hverdagen du beskrev.Hvis det er rødt blod i endetarmen,er sjansen stor for at det hemoroider,og under svangerskap er det flere som får dette pga.trykket på maven. Jeg synes du skal oppsøke lege for sjekk mtp.matvareintoleranse,generell blodstatus og evt.også røntgen eller direkte undersøkelse av tarmen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8242-mageproblemer/#findComment-40158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.