Gå til innhold

Hvorfor vil han ikke elske med meg??


beijaflor

Anbefalte innlegg

Håper noen kan gi meg noen gode råd!?

Har vært sammen med min samboer i 2 år snart. I begynnelsen, det vil si det første året var alt flott, vi hadde et normalt sexliv med sex 3-4 ganger i uka. Men i de siste 8-9 mnd vil han ikke! Vi har max. sex en gang i mnd! Han kommer med unnskyldninger om at han er trøtt og blir irritert når jeg vil ta det opp. Han sier også at det er normalt at sexlysten dabber av etterhvert i et forhold. Men er ikke det litt tidlig!!? Må legge til at han er stressa og sliten av å ha full jobb og studie ved siden og har litt mageproblemer. Ellers har vi det flott, vi koser masse med kyss og klem hele tiden. Har vært i andre forhold tidligere og har aldri opplevd det slik, heller andre veien. Er bekjymra og trist, sånn kan vi jo ikke ha det. Men det betyr jo opplagt mer for meg enn for han! Nå har jeg vært tålmodig lenge nok.

Kan noen hjelpe meg, for dette gjør meg deprimert!(ps tror ikke han er utro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skulle ta en ordentlig prat med ham. Finne ut om det er noe galt. Kanskje er det noe som plager ham. Antakelig er det vel bare stress. Det er jo ikke alltid like lett å ha lyst på sex når det er mye annet å tenke på. Kanskje han ikke føler han har overskudd, tid til å slappe av etc. Det høres jo ut som han har et ganske tight program!

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende han er utro med noen på studieplassen og/eller der han jobber? Kanskje han har ANDRE planer enn med deg? Se hvor mye tid han har til overs etter jobb o.l. og se om han egentlig har tid til sex eller ikke. Ser han mye på TV, vil jeg si at en del av denne tiden kunne han ha "ofter" til å kose med deg!

Krev litt av ham!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Det virker som han har gått trett. Enkelte menn er konstruert slik at de må ha skifte i parforholdet. Her kommer imidleretid det inn at han er ganske stressa, med mye jobbing.

Har dere mulighet for å få litt ferie sammen, komme dere vekk fra all hverdagsslitet. Se om han da blir mer energisk og lysten på deg.

Snakk med han hva som bekymrer han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk faktisk nettopp beskjed fra min kjære gjennom 10 år at jeg i begynnelsen hadde vært viril som en unghingst, før det etter ett-to år dabbet av slik at det var hun som måtte ta initiativ. Slik var det faktisk en god stund, men så tok det seg opp igjen for min del og alt er som det skal være, i dag. Hun er ihvertfall veldig fornøyd nå, jeg også :)

Grunnen til at det var slik vet jeg rett og slett ikke, men jeg har gjort meg noen tanker rundt det. For det første så var jeg ganske ung da jeg giftet meg, hadde hatt forhold før, men de var ganske kortvarige. Denne følelsen av å tre inn i noe alvorlig og bindende, hvor hverdagen snart gjorde seg gjeldende, og alt ikke var like spennende lenger, er kanskje en grunn til at sexlysten dalte. Presset med arbeid, skole, etablering, småkrangling om penger, familie, osv osv, alt det er også med på å legge en demper på lysten.

Men kanskje den viktigste grunnen, for meg ihvertfall, var at jeg ikke visste helt om det var dette jeg egentlig ville. Var hun den rette for meg, ville jeg bo sammen med henne resten av livet? Sånne tanker kan gjøre en ganske frustrert og kan gi seg utslag i mye rart, men for meg gikk det ut over det intime samlivet vårt. Jeg var rett og slett usikker på meg selv og mitt valg.

Den dagen jeg fant ut at det var henne jeg elsket og ville satse på, jeg måtte bare bestemme meg, den dagen var vendepunktet. Jeg har slått meg mer til ro. Klart at det fremdeles dukker opp dager hvor en er i tvil, men ikke så fundamentalt som det var i de første årene av vårt samliv.

Den gangen kunne jeg ikke gi en forklaring på hvorfor det var som det var, men vi jobbet med det og ga ikke opp, og det har betalt seg, ihvertfall for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Fikk faktisk nettopp beskjed fra min kjære gjennom 10 år at jeg i begynnelsen hadde vært viril som en unghingst, før det etter ett-to år dabbet av slik at det var hun som måtte ta initiativ. Slik var det faktisk en god stund, men så tok det seg opp igjen for min del og alt er som det skal være, i dag. Hun er ihvertfall veldig fornøyd nå, jeg også :)

Grunnen til at det var slik vet jeg rett og slett ikke, men jeg har gjort meg noen tanker rundt det. For det første så var jeg ganske ung da jeg giftet meg, hadde hatt forhold før, men de var ganske kortvarige. Denne følelsen av å tre inn i noe alvorlig og bindende, hvor hverdagen snart gjorde seg gjeldende, og alt ikke var like spennende lenger, er kanskje en grunn til at sexlysten dalte. Presset med arbeid, skole, etablering, småkrangling om penger, familie, osv osv, alt det er også med på å legge en demper på lysten.

Men kanskje den viktigste grunnen, for meg ihvertfall, var at jeg ikke visste helt om det var dette jeg egentlig ville. Var hun den rette for meg, ville jeg bo sammen med henne resten av livet? Sånne tanker kan gjøre en ganske frustrert og kan gi seg utslag i mye rart, men for meg gikk det ut over det intime samlivet vårt. Jeg var rett og slett usikker på meg selv og mitt valg.

Den dagen jeg fant ut at det var henne jeg elsket og ville satse på, jeg måtte bare bestemme meg, den dagen var vendepunktet. Jeg har slått meg mer til ro. Klart at det fremdeles dukker opp dager hvor en er i tvil, men ikke så fundamentalt som det var i de første årene av vårt samliv.

Den gangen kunne jeg ikke gi en forklaring på hvorfor det var som det var, men vi jobbet med det og ga ikke opp, og det har betalt seg, ihvertfall for oss.

Slik du beskriver din livshistorie virker det veldig troverdig og riktig. Det viser den nære sammenheng det er mellom evne til seksuell fungering og parrelasjonen, ens eget selvbilde, hva man vil og ønsker av et forhold, i hvilken grad man tør å la seg vokse sammen med den man har valgt. Tvil og usikkerhet kan virk forstyrrende på evnen til både å mobilisere lyst og vilje til å ha fysisk kontakt.

De fleste lærer seg til å akseptere situasjonen slik den nå en gang er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...