Gjest hutte Skrevet 31. oktober 2000 Del Skrevet 31. oktober 2000 Hei! Min mor for fikk for 2 år siden under en reise, noe jeg vil kalle et infarkt. Hun fikk smerter i ve. siden i bryst og stråling ut i ve. arm. Hun var i tillegg svimmel, kortpustet og det ble verre ved gåing i trapper osv. Klarte så vidt å løfte armen. Etter en uke forsvant symptomene. litt etter litt. Hun har for høyt BT (bruker med.)og forhøyet verdier av lipider. Hun har et sundt kosthold og går/sykkler mye. Hun vil ikke gå til legen, da hun trodde det var angst. Har ikke tidligere hatt noe problemer psykisk. Hvor lenge kan en gå med et ubehanlet infarkt, før en blir syk igjen? Jeg har prøvd å få henne til legen flere ganer. Hun har helle ikke sagt noe om overnevnte til noen lege. Hilsen engstelig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8244-infarkt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 4. november 2000 Del Skrevet 4. november 2000 Svar til Hutte. Det du beskriver hos din mor er nesten en klassisk beskrivelse av et hjerteinfarkt. Det ser ut til at hun har klart seg bra, både akutt og i fortsettelsen. Hvis hun var blitt lagt inn på sykehus i akuttfasen er det mulig at man kunne ha redusert den skaden som oppstår ved et infarkt. Hun ville også ha fått endel annen medikamentell behandling med henblikk på forebyggelse av ny komplikasjon av sin koronarsykdom. Hvor lenge man kan gå uten ytterligere symptomer etter et inafrkt avhenger av mange forhold. Det er imidlertid fornuftig om hun får en lege til å foreta de undersøkelser som er adekvate i en slik situasjon, og deretter gi henne den behandling som vi i moderne medisin gir for å forebygge lignende episoder i fremtiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8244-infarkt/#findComment-40490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.