odinn Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg er 48 år og ved ellers god helse. Har slitt med en langvarig forkjølelse - først halsbetennelse behandlet med penicillin, senere øre/bihuler også behandlet med penicillin (02.10.02). Langvarig dott i venstre øre. Hos øre-nese-halslege 22.10 som konstaterte væske i mellomøret og fikk råd å bruke nesedråper i to-tre dager. Ble midlertidig bedre (i London!?). Nå er rennende nese, dott i øret tilbake for fullt. Bruker Otrivin og har fått piller som heter Rinexic (eller noe lignende) som skal trekke slimhinnene sammen. Foreløbig uten virkning. Hører ikke på venstre øre og synes det er slitsomt og har slitt med dette siden medio september - ikke vært sykemeldt. Kan det være noe annet enn forkjølelse - type allergi el? Jeg hater å gå til doktor men bør jeg få ny time nå?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82478-forskj%C3%B8lelsedott-i-%C3%B8ret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Anker, spesialist i allmennmedisin Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Dersom du ble bra etter at du hadde brukt Rinexin og vanlige nesedråper i noen dager siste gang, kan du kanskje forsøke dette på nytt hvis årsaken til den rennende nesen er at du er blitt forkjølet igjen. Hvorvidt grunnen til at du er "tett" i øret er forkjølelse alene og/eller allergi, kan jeg dessverre ikke vurdere pr. brev. En samtale med legen din og eventuelt allergitesting vil gi nyttige informasjon om hva som er årsaken til tettheten. For orden skyld: tetthet i øret skyldes ofte ørevoks. Nå har du jo fått påvist væske i mellomøret, så ørevoks er kanskje ikke den mest sannsynlige forklaringen, men ettersom det er et såvidt vanlig problem er det verdt å ha mente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82478-forskj%C3%B8lelsedott-i-%C3%B8ret/#findComment-442399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.