nina291365380381 Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg er ei jente på 29 år, og jeg har ei jente som ble født i mai99, og som jeg ammet fram til starten av 2000. Etter det har det alltid vært mulig å klemme væske ut av brystene, bare en dråpe om dagen, så det er ikke store mengder det er snakk om. Jeg bruker trionetta, og skal ta den siste i dag, men den siste uka har brystene vært forferdelig ømme. Jeg har tatt graviditetstest i dag, den er negativ. Leste litt om ømme bryster på nett, og ble ganske skremt - er det ikke normalt at man kan klemme ut en dråpe melk/ væske ?? Fra det høyre brystet kommer det blank/gulig væske, og her kan det komme en liten sprut hvis jeg klemmer skikkelig, fra det venstre kommer det væske av litt forskjellig farge - hvit eller i det siste litt grønnlig. Kan dette være farlig?? Ble plutselig redd for både svulster og annet... Men det har vært slik i flere år !! Og i det siste har jeg klemt mye på brystvortene, ble litt en fiks ide å klemme ut væske- kan det være derfor brystene er ømme ?? Vennlig hilsen engstelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82492-%C3%B8mme-bryster-mm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 generelt er det betryggende når en plage fra brystene er på begge sider. Ømhet er oftest heller ikke tegn på kreft, som du kanskje tenker på. det er ikke uvanlig å kunne klemme ut litt melk fra brystene i flere år etter amming. Melken kan ha ulik farge, avhengig om du har klemt mye eller litt. Ømheten og mengden øker jo mer du klemmer. Faktisk kunne du klart å øke mengden dersom du lot barnet ditt begynne å die igjen! En sjelden gang kan økt melkemengde ( da særlig uavhengig av fødsler) være forårsaket av hormon-forstyrrelser, da vil legen din kunne måle for mye av et hormon som heter prolaktin. Imidlertid synes jeg du kan ta dette svært med ro. Dersom ømheten øker på, og du får feber, bør du kontakte lege for å sjekke om du har pådratt deg en brystbetennelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82492-%C3%B8mme-bryster-mm/#findComment-443572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.