Gå til innhold

Klarer ikke å kontakte lege

Anbefalte innlegg

Jeg har etterhvert blitt klar over at jeg lider av en spiseforstyrrelse (tvangspising). Jeg tenker på mat konstant, på hva jeg må spise og på hva jeg ikke må spise. Hver gang jeg spiser plages jeg av dårlig samvittighet, samtidig som jeg tenker på og planlegger neste måltid.

Jeg er 25 år og normalvektig. Jeg spiser veldig lite og uregelmessig i perioder. Når jeg vet jeg har spist for lite får jeg en stolthetsfølelse inne i meg, selvtilliten øker og jeg føler meg vellykket. Jeg merker at kroppen går på sparebluss, men det bare nyter det. Da vet jeg at kroppen tærer på fettet.

Disse periodene varer ca en mnd. Deretter sprekker jeg og spiser enorme menger kaloriholdig mat. Jeg kjenner at det er en stor belastning på kroppen med disse enorme mengdene mat som jeg inntar, men jo tristere og mer fortvilt jeg blir av å ha mistet kontroll over slankingen, dess mer spiser jeg.

Slik har jeg hatt det i mange år, men har ikke vært klar over at jeg egentlig er syk før nå.

Jeg vil så gjerne komme ut av dette, men klarer ikke å søke hjelp. Jeg synes det er veldig vanskelig å snakke med andre om dette.

Noen som kan gi meg råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82507-klarer-ikke-%C3%A5-kontakte-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...