Gjest L.Ho Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Jeg har etterhvert blitt klar over at jeg lider av en spiseforstyrrelse (tvangspising). Jeg tenker på mat konstant, på hva jeg må spise og på hva jeg ikke må spise. Hver gang jeg spiser plages jeg av dårlig samvittighet, samtidig som jeg tenker på og planlegger neste måltid. Jeg er 25 år og normalvektig. Jeg spiser veldig lite og uregelmessig i perioder. Når jeg vet jeg har spist for lite får jeg en stolthetsfølelse inne i meg, selvtilliten øker og jeg føler meg vellykket. Jeg merker at kroppen går på sparebluss, men det bare nyter det. Da vet jeg at kroppen tærer på fettet. Disse periodene varer ca en mnd. Deretter sprekker jeg og spiser enorme menger kaloriholdig mat. Jeg kjenner at det er en stor belastning på kroppen med disse enorme mengdene mat som jeg inntar, men jo tristere og mer fortvilt jeg blir av å ha mistet kontroll over slankingen, dess mer spiser jeg. Slik har jeg hatt det i mange år, men har ikke vært klar over at jeg egentlig er syk før nå. Jeg vil så gjerne komme ut av dette, men klarer ikke å søke hjelp. Jeg synes det er veldig vanskelig å snakke med andre om dette. Noen som kan gi meg råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/82507-klarer-ikke-%C3%A5-kontakte-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.